داستان راحله هاشمی، نمونه موفق از صنف “پروسس مواد غذایی و لبنیات” مرکز فن و حرفه سیار “ولسوالی گذره”

موسسه هلپ جرمنی > داستان راحله هاشمی، نمونه موفق از صنف “پروسس مواد غذایی و لبنیات” مرکز فن و حرفه سیار “ولسوالی گذره”

داستان راحله هاشمی، نمونه موفق از صنف “پروسس مواد غذایی و لبنیات” مرکز فن و حرفه سیار “ولسوالی گذره”

در اطراف و دور از مرکز شهر افراد زیادی با مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوان دست و پنجه نرم میکنند. مشکلات اقتصادی در خانواده ها باعث می شود که دخترها نتوانند درس بخوانند و آینده خوبی برای خود بسازند. حتی فامیل ها مجبور می شوند دختران شان را در سنین کم به خانه بخت بفرستند.

اگر برای این بانوان فرصت های حرفه ای و در کنار آن حمایت های جانبی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک فراهم شود، این بانوان می توانند زندگی خوبی را برای آینده خویش رقم بزنند.

موسسه هلپ جرمنی با راه اندازی آموزش های فن و حرفه سیار در ولسوالی گذره، این فرصت را برای بانوان قریه جات مهیا نموده تا از آموزش های و حمایت های جانبی این موسسه مستفید شوند.

طی دو سال گذشته خانم های زیادی از قریه های مختلف “ولسوالی گذره” از آموزش های موسسه هلپ جرمنی مستفید شده اند و توانسته اند روی پای خود ایستاد شده و موفق باشند.

شرح مختصر از زندگی خانم راحله

من راحله هستم در قریه شکورخانی ولسوالی گذره زندگی می کنم. مدت ۵ سال می شود که پدرم را از دست داده ام و همرای مادر، خواهران و برادرانم زندگی میکنم. ما در خانواده ۷ نفر هستیم و تنها نان آور خانه من می باشم. خواهران و برادرانم بسیار خورد هستند و بعد از فوت پدرم زندگی بر ما بسیار سخت شد. مادرم مجبور بود در خانه باشد تا از خواهران و برادران کوچک ام مراقبت کند. من وظیفه ای نداشتم، حرفه ای بلد نبودم و نمی توانستم کاری انجام بدهم. روزها به سختی می گذشت تا یک روز از برنامه آموزش فن و حرفه سیار موسسه هلپ در ولسوالی گذره با خبر شدم. وقتی به آنجا مراجعه کردم، واجد شرایط شناخته شده ثبت نام شدم و تحت آموزش قرار گرفتم.

خوشبختانه، با شروع آموزش و یادگیری حرفه پروسس مواد غذایی و شیرینی پزی به زندگی امیدوار شدم. مادرم بسیار خرسند بود و همیشه مرا تشویق می کرد که از این فرصت به خوبی استفاده کنم و حرفه تحت آموزش را درست بیاموزم. من با کمک استادم و حمایت موسسه هلپ و موسسات همکارشان این حرفه را به بهترین نحو آموختم.

سپس با کمک بخش خدمات کاریابی بعد از فراغت در موسسه ورلد ویژن به حیث ترینر مصروف کار شدم و معاش خوبی به دست می آورم. در کنار آن در انجمن بانوان این قریه به خانم های نیازمند آموزش می دهم. حال همراه خانواده ام زندگی خوبی را در ولسوالی گذره به پیش می بریم و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی زندگی مان بسیار خوب شده است.

آرزوهای زیادی در زندگی دارم، می خواهم افراد زیادی را آموزش بدهم تا این دختران به زندگی امیدوار شوند. بتوانند حرفه ای را بیاموزند و روی پای خود ایستاد شده و از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در جامعه رشد نمایند.

امیدوارم که این برنامه های خوب پیوسته در شهر و ولسوالی های ما اتفاق بیفتد تا زندگی های زیادی را از بدبختی و فلاکت نجات بدهد و آینده روشنی برای ما جوانان به ارمغان بیاورد.

من تشکر می کنم از موسسه هلپ جرمنی، موسسه اوسا و پروگرام غذایی جهان (WFP) و سایر سازمان های تسهیل کننده این برنامه که ما را حمایت نموده اند.

منبع: بخش رسانه و فرهنگ هلپ

 

  • مطالب مرتبط