راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی برای اجتماع توسط موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی برای اجتماع توسط موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

به منظور افزایش آگاهی مردم عام در مورد کووید 19 و میکانیزم‌های محافظت اطفال، موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات، برنامه‌های طویل‌المدت آگاهی‌دهی را در ولایات هرات، غور، فراه و بادغیس راه‌اندازی کرده است.

این برنامه‌ها به تاریخ 8 دلو 1398 در هرات آغاز گردید اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن این ولایت، برای چند ماه برگزار نگردید.

تاکنون 13 جلسه از این برنامه‌ها در هرات برگزار گردیده است و قرار است 24 برنامۀ دیگر نیز در نواحی مختلف شهر هرات برگزار گردد.

 

مخاطبان این جلسات که در آن روی موضوعات مهم مرتبط به اطفال بحث می‌شود، وکلای گذر، رئیسان شوراها، اعضای شوراها، ملاامان، مدیران مکاتب هرناحیه و تعدای از خانواده هستند.

عمده‌ترین مباحث مورد بحث در این جلسات عبارت اند از: اهمیت زندگی اطفال، حق تعلیم و تربیۀ اطفال، موارد آسیب‌زا برای اطفال، اعتیاد در اطفال، مهاجرت‌های ناامن، کار شاقۀ اطفال، سیستم محافظتی اطفال، ازدواج زیرسن و اجباری، و حقوق پسر و دختر.

برگزاری این برنامه با استقبال گرم مردم نواحی روبرو شده و خواهان تداوم آن شده اند.

گفتنی است که قرار است در مجموع 52 جلسه از این نوع برنامه‌ها در ولایت‌های هرات، غور، فراه و باغیس برگزار گردد.

این درحالی است که موسسه هلپ پروژه‌ای را از سازمان بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی موسسه هلپ جرمنی مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده است. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان