برگزاری ورکشاپ ارتقاء ظرفیت برای بزرگان و فعالان مدنی ولایت فراه از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

برگزاری ورکشاپ ارتقاء ظرفیت برای بزرگان و فعالان مدنی ولایت فراه از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

تاریخ برگزاری: 23 دلو 1399

به منظور افزایش آگاهی بزرگان و فعالان مدنی جامعه در مورد جلوگیری و پاسخگویی به خطرات محافظت از کودکان، موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت فراه، ورکشاپی را برای 25 تن از فعالان مدنی و بزرگان قومی این ولایت به شمول خانم‌ها و آقایان برگزار نمود.

این برنامه‌ها که منظور افزایش آگاهی وکلای گذر، شوارهای قریه‌جات و اربابان در مورد حفاظت اطفال برگزار می‌شود، مورد استقبال گرم اشتراک کنندگان در ولایت‌های هرات، فراه و غور قرار گرفته است.

در این ورکشاپ موارد حفاظت از اطفال، خشونت علیه اطفال، ازدواج زود هنگام، کوید۱۹، اعتیاد، اهمیت تعلیم و تربیه، کار شاقه و سایر موارد مرتبط به حفاظت اطفال به بحث گرفته شد.

این برنامه‌ها در چارچوب پروژۀ اضطراری حفاظت اطفال که اخیرا موسسه هلپ جرمنی در افغانستان از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است، تطبیق می‌گردد. این پروژه قرار است طی ۱۰ ماه آینده اعتبار از تاریخ ۲۱ ماه جون ۲۰۲۰ مطابق با ۱ ماه سرطان ۱۳۹۹ الی ۲۱ ماه آپریل ۲۰۲۱ مطابق با ۱ ثور ۱۴۰۰ قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می‌باشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان