تکمیل موفقانۀ روند توزیع پول نقد برای 900 خانوادۀ نهایت آسیب‌پذیر در ولایت‌های هرات و غور از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

تکمیل موفقانۀ روند توزیع پول نقد برای 900 خانوادۀ نهایت آسیب‌پذیر در ولایت‌های هرات و غور از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

 

به تاریخ 27 دلو 1399، موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی به همکاری ریاست‌های کار و امور اجتماعی ولایات هرات و غور و حمایت مالی ادارۀ یونیسف، برنامۀ توزیع پول نقد را برای 900 خانوادۀ نهایت‌ آسیب‌پذیر در ولایت‌های هرات و غور موفقانه به پایان رساند.

مستفیدشوندگان این برنامه، پس از یک سروی از سوی کارمندان اجتماعی موسسۀ هلپ در همکاری با ریاست کار و امور اجتماعی در هر ولایت انتخابات گردیدند که شامل خانواده‌های نهایت آسیب‌پذیر، افراد دارای معلولیت و بی‌جاشدگان داخلی  بودند.

این برنامه به‌ تاریخ 25 قوس سال روان آغاز گردید و به روز 27 دلو 1399 به پایان رسید.

کارمندان اجتماعی موسسۀ هلپ از نرم‌افزار کوبو تول‌باکس (Kobo Toolbox) برای سروی مستفیدشوندگان و جمع‌آوری داده‌های شان استفاده نموده اند.

” کوبو تول باکس نرم افزاری برای جمع آوری داده‌های میدانی می‌باشد. این نرم افزار برای جمع‌آوری داده‌ها در شرایط دشوار مانند شرایط اضطراری یا کشورهای که میزان تنش و‌منازعات در آن بالا باشد می تواند یک ابزار مفید باشد.”

مستفید شوندگان علاوه بر دریافت 5000 افغانی پول نقد، از برنامه آگاهی دهی در مورد کووید 19، والدین خوب، نحوه استفاده این پول، اهمیت تحصیل اطفال و رشد و پیشرفت اطفال نیز مستفید شده‌اند.

پروسه توزیع پول نقد توسط نماینده ریاست کار و امور اجتماعی، نماینده ادارۀ یونیسف، مسئول بخش نظارت و ارزیابی موسسه هلپ و کارمندان اجتماعی موسسه هلپ بصورت دوامدار نظارت شده و برای بهبود آن نظریات سازنده شریک ساخته شده است.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان