دیدار هیئت وزارت محترم کار و امور اجتماعی از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

دیدار هیئت وزارت محترم کار و امور اجتماعی از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

چهارشنبه این هفته (۲۶ قوس ۱۳۹۹) مرکز آموزشی فن و حرفه  انصاری میزبان هیئتی از وزارت کار و امور اجتماعی جمهوری اسلامی افغانستان بود.

این هیئت شامل؛ محمد فایز افضلی، آمر ارتباط با تمویل کنندگان و عقد پروتوکول‌ها، عبدالمقدس مسعود، کارشناس تفاهم‌نامه‌ها و حبیب الله شکران، مدیر مالی وزارت کار و امور اجتماعی بود. همچنان خانم فاطمه توخی، به نمایندگی از ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات هیئت را همراهی می‌نمود.

آن‌ها از بخش‌های مختلف و صنف‌های مرکز آموزشی فن و حرفه  انصاری دیدن نموده و از چگونگی تطبیق پروژه امرار معیشت در این مرکز ابراز خرسندی نمودند.

در این دیدار، آنها را امین ضیائی، مدیر پروژه  امرار معیشت و الهه فروتن، مدیر مرکز فن و حرفه  انصاری همراهی نموده و توضیحات لازمه را در مورد برنامه‌های مرکز برای هیئت تشریح نمودند.

موسسۀ بین‎‌المللی هلپ جرمنی آموزش‌های فن و حرفه را در قالب پروژه‌ای که از سازمان بین المللی حمایت از کودکان(UNICEF) و دفتر مرکزی این موسسه مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده، تطبیق می نماید. عنوان پروژه متذکره ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  ۲۳۰۰ تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه می باشد که از تاریخ ۱۴ اکتوبر ۲۰۱۹ مطابق با ۲۲ میزان ۱۳۹۸ الی ۱۳ اکتوبر ۲۰۲۱ مطابق ۲۱ میزان ۱۴۰۰ به مدت ۲۴ ماه قابل اجراء میباشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان