۱۰ فامیل عودت کننده افغان در هفته گذشته بطور آبرومندانه در جامعه ادغام مجدد شدند

۱۰ فامیل عودت کننده افغان در هفته گذشته بطور آبرومندانه در جامعه ادغام مجدد شدند

شنبه ۱ سنبله ۱۳۹۳

این فامیل ها که تعداد مجموعی شان به ۱۵ تن میرسید بعد از اتمام کورس های فنی و حرفوی درحرفه  اکتسابی شان شروع به فعالیت  نمودند.

۱۲ تن از اعضای این فامیلها وسایل و ابزار کاری به ارزش۳۶۰۰ افغانی و تصدیق نامه تائیدی دفتر هلپ و ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات را نیز در یافت نمودند و ۶ تن دیگر شانرا افراد مسن و کودکان تشکیل می دهند که شامل کورسهای فنی و آموزشی دفتر هلپ نگردیده بودند.

ابزار و وسایل داده شده بعد از تمام شدن دوره آموزشی برای هرفرد به اساس همان حرفه و فن که در مدت ۶ تا ۸ ماه فرا می گیرد، داده می شود که شامل ابزار و وسایل خیاطی، خامک دوزی، طراحی، آشپزی، پروسس مواد غذائی، آرایشگری، برق ساختمان، تخنیک موتر، لوله کشی و زراعت می باشد.

بعد از ادغام مجدد هر فامیل بر علاوه دوره آموزش شان تا مدت دو ماه دیگر نیز مواد غذائی دریافت می کنند و همچنان به فامیل های مؤفق بعد از پروسه پیگیری، ابزارهای کاری تشویقی داده می شود.

پروژه ادغام مجدد دفتر هلپ از ماه جنوری ۲۰۰۸ آغاز و تا حال بیش از دو هزار فامیل عودت کننده ی افغان ادغام مجدد شدند و اکثر شان در حرفه ای که مهارت کسب نموده بودند شروع به فعالیت نموده و از وضع زندگی فعلی شان رضایت کامل دارند.

 

منبع: بخش رسانه و فرهنگ دفتر هلپ

 

    ارسال نظر