گزارش محفل توزیع جعبه ابزار کار برای فارغین فن و حرفه دور اول 2018 در بامیان

گزارش محفل توزیع جعبه ابزار کار برای فارغین فن و حرفه دور اول 2018 در بامیان

تاریخ: یکشنبه 13 جوزا 1397

موسسه بین المللی هلپ فراغت کار آموزان خویش را از حرفه های ترمیم کمپیوتر، ترمیم وسایل برقی منزل، کت و شلوار دوزی و پروسس  مواد غذای جشن گرفت. در این محفل نهاد های همکار از جمله ریاست خدمات سکتوری مقام ولایت، ریاست کار و امور اجتماعی، ریاست اقتصاد، ریاست امور زنان، ریاست برشنا، ریاست مخابرات وتکنولوژی، آمریت امور مهاجرین و عودت کننده گان، دفترکمیشنری سازمان ملل متحد در امور مهاجرین( UNHCR ) و اصناف بازار اشتراک نمودند.

این محفل که جهت توزیع وسایل کاری برای فارغین فن و حرفه تدویر یافته بود با تلاوت آیات از کلام الهی توسط یک تن از کار آموزان آغاز گردید. سپس محمد ادریس شریفی مسوول ولایتی موسسه هلپ در بامیان برنامه های حرفه آموزی این موسسه را برای اشتراک کننده گان به معرفی گرفته افزود: موسسه بین المللی هلپ حرفه های ترمیم کمپیوتر، ترمیم وسایل برقی منزل، کت وشلوار دوزی و پروسس مواد غذایی را در ماه دسمبر 2017 برای صد تن واجدین شرایط که شامل عودت کننده گان، بیجاشدگان داخلی و دیگر اقشار نیازمند جامعه راه اندازی نمود که امروز خوشبختانه شاهد فراغت و توزیع وسایل کاری برای 90 تن که شامل 52 خانم و 38 آقا میشوند، میباشیم.

به تعداد 10 تن دیگر از کار آموزان که شامل 7 آقا و 3 خانم میباشند به دلیل پیدا نمودن شغل و یا هم مشکلات دیگر نتوانستند برنامه را تا آخر ادامه دهند. مسئول موسسه هلپ در بامیان ضمن قدردانی از نهاد های همکار علاوه نمود که در این دوره آموزشی 2 گروه کاری تحت نظر بخش خدمات کاریابی شکل گرفتند که 7 تن از خانم ها در این گروه ها شامل اند. این دو گروه وسایل کاری شان را بصورت گروهی دریافت کردند و متباقی وسایل کاری شان را بصورت انفرادی بدست آوردند.

در ادامه آقای نصرالله نوید نماینده ریاست خدمات سکتوری مقام ولایت، آقای اشرف نیازی مسئول دفترUNCHR در بامیان و عبداللطیف یکتن از کار آموزان بخش ترمیم کمپیوتر در این محفل صحبت نمودند.

صحبت کننده گان ضمن قدردانی از فعالیت های موسسه بین المللی هلپ در بخش حرفه آموزی و ایجاد اشتغال در ولایت بامیان، همچنان اهمیت و ضرورت فن وحرفه را در جامعه امروزی به بحث گرفته و بر تداوم این فعالیت ها تاکید نمودند.

آقای نوید نماینده ریاست خدمات سکتوری مقام ولایت وعده سپرد که اداره محلی بامیان در کنار موسسه هلپ بوده و آماده هر گونه همکاری با فارغین فن و حرفه این موسسه میباشد. در اخیر، محفل با توزیع وسایل کاری برای فارغین خاتمه پیدا کرد و تمام فارغین وسایل کاری شان را از بخش تعلیمات فن و حرفه موسسه بین المللی هلپ تحویل گرفتند.

 

منبع: بخش رسانه و فرهنگ هلپ

 

    ارسال نظر