رد تصمیم دولت آمریکا درباره زیستگاه خرس های قطبی

رد تصمیم دولت آمریکا درباره زیستگاه خرس های قطبی

یک قاضی فدرال در آمریکا با رد یکی از تصمیمات دوران جورج بوش درباره تاثیر گرمایش زمین بر زیستگاه های خرس قطبی، خواهان تحقیق بیشتر در این باره شده است.

قاضی امت سالیوان در حکمی اعلام کرد که دولت جورج بوش تحقیقات زیست محیطی مورد نیاز را انجام نداده است و از وزارت کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا خواست هر چه زودتر بررسی های لازم را انجام دهند.

دولت جورج بوش در سال ۲۰۰۸ اعلام کرد که شناسایی خرس قطبی به عنوان گونه در معرض انقراض، نمی تواند مانع از فعالیت هایی شود که انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد و باعث به خطر افتادن زیستگاه های این جانوران به علت گرمایش زمین می شود.

دولت باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ این تصمیم را تایید کرد.

تصمیم دولت جورج بوش با هدف کاستن از موانع موجود بر سر راه اکتشاف و استخراج نفت خام در آلاسکا اتخاذ شده بود.

گروه های مدافع محیط زیست از دولت آمریکا خواسته بودند با توجه به خطر گرمایش زمین برای زیستگاه خرس قطبی، این جانور را در فهرست حیوانات در معرض انقراض قرار دهد.

شناسایی خرس قطبی به عنوان گونه در معرض انقراض می تواند حمایت قانونی دولت آمریکا را از این جانوران به همراه داشته باشد.

حکم قاضی سالیوان در پاسخ به شکایت گروه های طرفدارمحیط زیست صادر شد.

برای شناسایی خرس های قطبی به عنوان گونه در معرض انقراض، دولت آمریکا باید تبعات افزایش گازهای گلخانه ای بر یخ های قطبی زیستگاه این جانوران را ارزیابی کند.

قاضی سالیوان از وزارت کشور آمریکا خواسته است تا نیمه نوامبر جدول زمانبندی تحقیقات زیست محیطی در این باره را منتشر کند.

خرس های قطبی پیش از این در دولت جورج بوش به عنوان “گونه مورد تهدید ” شناسایی شده بودند. به گفته دولت آمریکا، در معرض خطر بودن خرس های قطبی نمی تواند مانع از حفاری و استخراج نفت در زیستگاه آنها شود.

فعالان زیست محیطی امیدوارند با ارتقای سطح هشدار و فهرست کردن خرس قطبی به عنوان “گونه در معرض انقراض”، حمایت قانونی بیشتری را برای این پستاندار بزرگ فراهم کنند.

منبع: بی بی سی

    ارسال نظر