افتتاح پنجمین نمایشگاه تولیدات داخلی در ولایت هرات به نام “کاروان راه لاجورد”

افتتاح پنجمین نمایشگاه تولیدات داخلی در ولایت هرات به نام “کاروان راه لاجورد”

تاریخ برگزاری: 1 الی 6 ثور 1398 مطابق به 21 الی 27 اپریل 2019

مکان برگزاری: پارک ولایت هرات (پارک ترقی)

برای افتتاح نمایشگاه تولیدات داخلی راه لاجورد “حمد الله محب” مشاور شورای امنیت ملی،”نرگس نهان” سرپرست وزارت صنایع و معادن، “عبدالقیوم رحیمی” والی ولایت هرات، روسای شرکت های صنعتی، تجار ملی و رسانه ها اشتراک ورزیده بودند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور بیان نمود که اشتراک در افتتاح نمایشگاه و سفرش به هرات باعث گردیده است تا از مشکلات سرمایه گزاران آگاهی حاصل نماید. وی علاوه نمود که مشکلات صنعت کاران را شنیده برای تقویت اوضاع امنیتی و اقتصادی تلاش خواهد کرد. او می‌خواهد امنیت را بهتر بسازد تا فضای رشد اقتصادی بیشتر فراهم شود.


اهداف برگزاری نمایشگاه راه لاجورد:

  • بازاریابی برای تولیدات
  • حمایت از صنعت کاران
  • حمایت از تولیدات داخلی
  • آشنایی مردم از تولیدات داخلی
  • رشد کار و بار
  • ترویج استفاده از محصولات داخلی

در این نمایشگاه 180 غرفه از محصولات داخلی هرات،کابل، قندهار و مزار شریف به نمایش گذاشته شده که 50 غرفه آن به بانوان و صنایع دستی شان اختصاص داده شده است. یک غرفه در این نمایشگاه برای موسسه هلپ و شرکای کاری اش (ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، موسسه حمایت پایدار در افغانستان “اوسا”، انجمن توانمند سازی بانوان “ویسا”، انجمن اجتماعی نسوان، انجمن ملی نابینایان و موسسه فردای بهتر در افغانستان “اوبتا” در نظر گرفته شده تا فعالیت های فن و حرفه خویش را نیز به معرفی بگیرند. غرفه موسسه هلپ مملو ازتولیدات حرفه های آموزش داده شده برای مستفیدین فن و حرفه می باشد. این تولیدات عبارت اند: صنایع دستی، قالین، کیف و کفش، پوستین و دیگر محصولات صنوف آموزشی فن و حرفه. موسسه هلپ به همرای موسسه اوسا در این نمایشگاه برای کاریابی کارآموزان با تمام غرفه ها ارتباط برقرار نموده است تا کارفرمایان از فعالیت ها و فارغین آموزش های فن و حرفه آگاهی حاصل نمایند، تا از این جهت پل ارتباطی بین کارفرمایان و کارجویان تحکیم گردد.

این نمایشگاه برای مدت 6 روز جریان دارد و خواست اساسی صنعت کاران این می باشد که فضای سالم رقابتی برای رشد تولیدات شان فراهم گردد.

منبع: بخش رسانه و فرهنگ هلپ

    ارسال نظر