برگزاری محفل فراغت و توزیع جعبه ابزار برای ۱۹۳ تن کارآموزان فن و حرفه مرکز انصاری از پروژه “فراهم آوری آموزش حرفه وفن، مشوره دهی و تسهیلات شغلی در ولایت هرات” که توسط دفتر مرکزی موسسه هلپ جرمنی و سازمان جهانی غذا (WFP) تمویل گردیده است

برگزاری محفل فراغت و توزیع جعبه ابزار برای ۱۹۳ تن کارآموزان فن و حرفه مرکز انصاری از پروژه “فراهم آوری آموزش حرفه وفن، مشوره دهی و تسهیلات شغلی در ولایت هرات” که توسط دفتر مرکزی موسسه هلپ جرمنی و سازمان جهانی غذا (WFP) تمویل گردیده است

زمان برگزاری: پنج شنبه، ساعت 10:00 الی 11:30 قبل از ظهر

تاریخ برگزاری: 12 جدی 1398 مطابق 2 جنوری 2020

محفل فراغت 193 تن از کار آموزان مرکز فن وحرفه انصاری از سوی موسسه هلپ به همکاری ریاست محترم کار و امور اجتماعی ولایت هرات برگزار گردید.

این محفل بتاریخ 12 جدی 1398 با اشتراک  مقامات دولتی از جمله مسئولین ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، رئیس سازمان جهانی غذا در زون غرب، رؤسا و کارمندان موسسه هلپ و موسسات همکار موسسه هلپ از جمله موسسه حمایت پایدار در افغانستان ، مسئولین و نمایندگان بعضی از موسسات ملی و بین المللی، مسئولین و نمایندگان برخی از شرکت ها، نهاد ها و انجمن ها و جمع کثیری از مستفیدین برنامه فن وحرفه  با حضور داشت رسانه ها برگزار گردید.

طبق تحقیقی که سالانه توسط موسسه همکار موسسه هلپ (موسسه حمایت پایدار در افغانستان-اوسا) در مورد حرفه های بازار صورت میگیرد آموزشهای فنی و حرفه ای جهت فراهم آوری تسهیلات شغلی از طرف موسسه هلپ در طی هشت ماه برای 193 تن کار آموز که شامل 147 تن خانم ها و 46 تن آقایان بودند در حرفه های های قالین بافی ، خیاطی پیشرفته ، آرایشگاه، سیم کشی برق ساختمان و برق صنعتی برگزارشد.

محفل با تلاوت آیات قرانکریم و سرود ملی شروع و در ادامه آقای محمد علی سروش مدیر برنامه موسسه هلپ در مورد پروژه مشترک هلپ و سازمان جهانی غذا و برنامه های آموزش فن و حرفه و فعالیت های مرکز خدمات کاریابی این موسسه به تفصیل صحبت نمود.

وی گفت که از 200 تن افراد واجد شرایط که شامل برنامه گردیده بودند 193 تن توانستند موفقانه دوره ی آموزشی 7 ماهه را تکمیل کنند. ازین بین تا روز فراغت 67 تن صاحب کار گردیده و بقیه نیز با دریافت جعبه ابزار کار و با کمک مرکز خدمات کاریابی بزودی صاحب کار و درآمد خواهند گردید.

در ادامه دو تن از فارغین از تجربه و مهارت های حاصله خویش در طی این دوره آموزشی صحبت نمودند. و از تغیرات مثبتی که در زندگی و شغل شان ایجاد شده ابراز رضایت و خرسندی نمودند.

سپس آقای آثمی رییس سازمان جهانی غذا در زون غرب در باره برنامه های سازمان جهانی غذا برای مردم آسیب دیده و سهم آن در برنامه فن و حرفه صحبت نمود. وی افزود انجام برنامه های آموزشی اینچنینی، پایداری را در جامعه بوجود آورده و فقر و بیکاری را از جامعه دور میگرداند.

در اخیر آقای ظریفی آمر کار ریاست کار وامور اجتماعی ولایت هرات در مورد برنامه های فن و حرفه ، نقش موسسه هلپ در برگزاری برنامه های فن و حرفه و سهم سازمان جهانی غذا صحبت و این برنامه ها را مفید و موثر خواند. وی افزود که فن و حرفه نه تنها در افغانستان بلکه در کشورهای بسیار پیشرفته هم موثر واقع شده و یکی از راه های بسیار موثر و کوتاه مدت بخاطر کاهش فقر و بیکاری و بلندرفتن اقتصاد خانواده ها میباشد.

در پایان این مراسم جعبه های ابزار کار که از سوی موسسه هلپ تهیه گردیده بود برای آغاز کسب و کار به فارغین این دوره توسط مهمانان توزیع گردید. فارغین این دوره آموزشی فن وحرفه از اینکه میتوانند شامل بازار کار گردند اظهار خرسندی نمودند.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ