ورکشاپ آموزشی جلوگیری از بهره برداری و سوء استفاده جنسی (PSEA) توسط دفتر یونیسف

ورکشاپ آموزشی جلوگیری از بهره برداری و سوء استفاده جنسی (PSEA) توسط دفتر یونیسف

تاریخ برگزاری: پنج شنبه، 21 سنبله 1398 مطابق با 12 سپتمبر 2019

زمان برگزاری: 2:00 الی 4:30 بعد از ظهر

محل برگزاری: سالون کنفرانس های دفتر یونیسف

ورکشاپ آموزشی جلوگیری از بهره برداری و سوء استفاده جنسی (PSEA) توسط دفتر محترم یونیسف در سالون کنفرانس های این دفتر در ولایت هرات برگزار گردید. این ورکشاپ به منظور ارتقاء سطح آگاهی و معرفی قوانین و مقررات سازمان ملل متحد در رابطه به جلوگیری از بهره برداری و سوء استفاده جنسی برای کارمندان موسسه بین المللی هلپ ، ریاست محترم کار و امور اجتماعی، و شرکای کاری موسسه هلپ- موسسه حمایت پایدار در افغانستان(اوسا) و انجمن  توانمندسازی و اجتماعی بانوان برگزار گردید.

تمام کارمندان موسسه هلپ اعم از کارمندان بخش های پروگرام، اداری، تدارکات و کارمندان مرکز فن و حرفه انصاری و همچنین مدیران ارشد موسسه اوسا، مدیران دیپارتمنت های مختلف ریاست کار و امور اجتماعی، و رئیس انجمن توانمندسازی و اجتماعی بانوان در این ورکشاپ شرکت کرده بودند.

جلوگیری از بهر بردای و سوءاستفاده جنسی (PSEA) دوره ای یادگیری الکترونیکی انلاین الزامی برای تمامی برنامه ها و کارمندان سازمان ملل متحد، موسسات همکار و شرکاء کاری و  سایر مراکز مرتبط با سازمان ملل متحد میباشد. این دوره آموزشی الکترونیکی از مجموعه ای از درس ها تشکیل شده است که به منظور ارتقاء سطح آگاهی مراکز ذکر شده در مورد بهره برداری و سوء استفاده جنسی ، آشنا شدن با طیف وسیعی از اقدامات مبارزه با بهره برداری و سوءاستفاده جنسی ، درک این مطلب که تأثیر بهره برداری و سوء استفاده جنسی بر قربانیان چیست ؟  وعواقب و تاثیرات آن برای پرسنل سازمان ملل متحد و موسسات همکار که مرتکب سوء استفاده جنسی می شوند، میباشد. این دوره در کل در چهار درس تقسیم شده است که موارد ذیل را در بردارد:

درس 1: استانداردهای سازمان ملل متحد در مورد بهره برداری و سوء استفاده جنسی
درس 2: تعهدات پرسنل سازمان ملل و موسسات همکار
درس 3: پیامدها،عواقب و تاثیرات سوء استفاده جنسی
درس چهارم: مسئولیت روسای دفاتر / روسای ادارات و مدیران دیپارتمنت ها

این ورکشاپ که بصورت انلاین در دفتر یونیسیف هرات برگزار شده بود موضوعات آن با همکاری محترمان آقای فرزان حسینی از دفتر یونیسف و آقای محمد علی سروش از موسسه هلپ برای اشتراک کننده گان توضیح داده شد. قابل ذکر است اشتراک کننده گان این ورکشاپ را  24 نفر از کارمندان موسسه هلپ اعم از مسئولین پروگرام، کارمندان اداری ، هماهنگ کنندگان و استادان مراکز آموزشی فن و حرفه،  محافظین و دریوران  این موسسه،  و هم چنین سه نفر از موسسه اوسا، یکنفر از انجمن توانمند سازی و اجتماعی بانوان و 6 نفر از ریاست کار و اموراجتماعی ولایت هرات تشکیل داده بودند.

کلیه مباحث ، موضوعات فرعی ، اصول ، تعاریف ، استانداردها ، مطالعات موردی ، مکانیزم گزارش دهی، سؤالات ، ارزیابی ها و برخی کلیپ های ویدئویی و غیره در مورد جلوگیری از بهره برداری و سوءاستفاده جنسی در این ورکشاپ 2 و نیم ساعته  انجام و توضیح داده شد.

همه شرکت کنندگان با مسئولیت های خود در زمینه پیش گیری و گزارش دهی موارد بهره برداری و سوء استفاده جنسی و قوانین و مقررات سازمان ملل در زمینه جلوگیری از بهره برداری و سوء استفاده جنسی آشنا شدند

در اخیر ورکشاپ به اشتراک کننده گان گفته شد که هر کدام بصورت انفرادی میتوانند که کورس الکترونیکی مذکور را سپری نموده، در مورد موضوعات آشنایی بیشتر کسب نمایند و موفق به اخذ تصدیقنامه / سرتیفیکت انلاین شوند.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ