یازدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی در ولایت هرات

یازدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی در ولایت هرات

تاریخ برگزاری: دوشنبه، 3 سرطان 1398 مطابق با 24 جون 2019

زمان برگزاری: 02:00 الی 4:00 بعد از ظهر

محل برگزاری: انجمن توانمندسازی و اجتماعی بانوان

یازدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی توسط ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات در سالون کنفرانس انجمن توانمندسازی بانوان در ولایت هرات برگزار گردید. این میزگرد تحت عنوان “شروع و توسعه کسب وکار و معرفی بسته های آموزشی کارآفرینی” برگزار گردید.

آقای عبدالقیوم افغان رییس اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات، آقای عبدالستار ظریفی آمر کار اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات، نمایندگان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات، اتحادیه ملی پیشه وران، اتاق تجارت و صنایع زنان، شورای متخصصان ولایت هرات، اتاق صنایع و معادن ولایت هرات، انستیتوت مسلکی زراعت، آمریت تعلیمات تخنیکی، موسسه تحصیلات عالی کهکشان شرق، شرکت پرند، شرکت روشن و نمایندگان موسسات: گلوبل پارتنرزGP، PTRO ، مرسی کور Mercy corpse  ، برنامه حمایت از شاروالی، موسسه هماهنگی توسعه و بازسازی افغانستانCRDSA ، داکار، WESSDO، Help، موسسه حمایت پایدار در افغانستان OSAA و پروگرام غذایی جهان WFP درین میزگرد اشتراک نمودند.

در ابتداء آقای افغان رئیس اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات حضور همه اشتراک کنندگان را خیر مقدم عرض نموده و موضوع برنامه را به معرفی گرفت و همچنان در مورد برنامه آموزشی کارآفرینی و شروع و توسعه کسب و کارها در کابل برگزار گردیده بود، روشنایی انداخت. در برنامه آموزشی ذکر شده دو تن از ولایت هرات از طرف ریاست کار و امور اجتماعی به مدت 49 روز در کابل اشتراک نمودند.

برنامه آموزشی کارآفرینی توسط وزارت کار و امور اجتماعی با کمک سازمان بین المللی کارILO برای آموزش آموزگاران کارآفرینی، تحت عنوان “ورکشاپ های SIYB” برگزار گردیده بود و یازدهمین میزگرد به منظور شریک سازی آموخته های برنامه آموزشی مذکور برای اعضای میزگرد در ولایت هرات برگزار گردید.

در این میزگرد، آقای توریالی افضلی به همرای خانم فیروزه واحدی که دوره آموزشی کارآفرینی را درکابل گذرانده بودند، ارائیه خویش را که تحت عنوان “شروع و بهبود کسب و کار شما SIYB” تهیه گردیده بود، به اشتراک کنندگان ارایه نمودند.

در ابتدای این میزگرد آقای افضلی، آموزگار بالقوه SIYB پیرامون کارآفرینی شروع به صحبت نموده و به تعریف عناوینی همچون کارآفرینی، کارآفرین، اهداف کارآفرینی و نقش کارآفرینی پرداخت. سپس خانم فیروزه واحدی به معرفی بسته های آموزشی تحت این برنامه پرداخت. وی برنامه کارآفرینی را راه حل برای بیکاری فارغ التحصیلان و جوانان بی سرنوشت از طریق آموزش های لازم برای یافتن یا ایجاد فرصت های شغلی در سیستم اقتصادی بازار آزاد معرفی نمود. همچنان خاطرنشان ساخت که دولت افغانستان و وزارت کار و امور اجتماعی بخاطر رشد کارآفرینی تلاش میکنند.

بعد از ختم ارائیه، آقای افغان از ارایه موضوعات خوب ارایه کنندگان تشکری نموده و گفت که ما هم از برنامه SIYB حمایت میکنیم و هرکدام از موسسات که در این عرصه فعالیت نمایند ریاست کار و امور اجتماعی آنها را حمایت و همکاری خواهد نمود.

در ادامه بحث آزاد و سوال و جواب در مورد برنامه شروع و توسعه کسب و کارها آغاز شد و هر کدام از اشتراک کنندگان موضوعاتی را مطرح کردند. سوالاتی پیرامون پروسه و چگونگی ارایه برنامه SIYB، هزینه و زمان مورد نیاز برای آموزش این بسته های آموزشی به فارغین فن و حرفه، راهکار حل کمبود سرمایه جهت شروع کسب و کار مطرح گردیده و پاسخ و اطلاعات مورد نیاز از سوی ارایه کنندگان ارایه گردید.

در اخیر آقای عبدالستار ظریفی، آمر کار اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات موضوعات برنامه را جمع بندی نموده و گفت که موسسات و علاقه مندان میتوانند با حمایت ریاست کار و امور اجتماعی و آموزگاران آموزش دیده این برنامه های آموزشی را برای مستفیدین پروژه های خویش دایر نموده تا در عرصه کارآفرینی و ایجاد کسب و کارها و تجارت های پیشرفت لازم بدست آید. محفل با دعاییه ای ختم گردید.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ

    ارسال نظر