گزارش شروع پروژه ” آموزش فن و حرفه و فراهم آوری تسهیلات شغلی برای 200 تن در ولایت هرات توسط موسسه هلپ و WFP در مرکز آموزشی انصاری(رح) “

گزارش شروع پروژه ” آموزش فن و حرفه و فراهم آوری تسهیلات شغلی برای 200 تن در ولایت هرات توسط موسسه هلپ و WFP در مرکز آموزشی انصاری(رح) “

تاریخ: 30 ثور 1398

پروژه برگزاری صنوف آموزشی حرفه و فن برای تعداد 200 تن – 150 خانم و 50 مرد – در ولایت هرات توسط مؤسسه Help جرمنی و WFP سر از تاریخ 30 ثور 1398 در مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری(رح) آغاز گردیده است. مستفیدین این پروژه شامل 80% افراد بیجا شده ی داخلی، 10% افراد عودت کننده و 10% افراد نیازمند جامعه محلی میباشند.

مستفیدین این پروژه که بمدت حدودا 8 ماه آموزش دیده و در قسمت راه اندازی کسب و کارهای کوچک خود راهنمایی خواهند شد از مراجعی چون ریاست عودت مهاجرین، ریاست کار و امور اجتماعی، ریاست امور زنان، شوراهای بیجا شدگان مناطق مختلف ولایت هرات و همچنان ولایاتی چون بادغیس، غور، فراه، دایکندی، غزنی، ارزگان، بامیان…، کار فرمایان ولایت هرات و همچنان از لیست های قبلی متقاضیان حرفه و فن که نزد مؤسسه هلپ موجود بود، به مرکز انصاری معرفی گردیدند.

صنوف آموزشی این پروژه عبارت اند از حرفه قالین بافی برای 50 خانم، حرفه آرایشگری برای 50 خانم، حرفه خیاطی پیشرفته برای 50 خانم، حرفه برق صنعتی برای 25 آقا و حرفه برق کشی منزل برای 25 آقا. قابل ذکر است که صنوف مذکور بر طبق نتایج بدست آمده از تحقیق حرفه های بازاردار که در نیمه دوم سال 2018 توسط مؤسسه هلپ و مؤسسه حمایت پایدار در افغانستان انجام یافته بود، انتخاب و ارائه میگردند. از این بین، حرفه خیاطی و برق صنعتی در سطح دوم و یا پیشرفته برای کارآموزانی که قبلا به سطح ابتدایی آشنایی دارند، آموزش داده میشوند.

مستفیدین این پروژه بین سنین 18 تا 35 سال می باشند که عموماً سرپرست و یا کمک خرج فامیل شان می باشند. این افراد به صورت تمام وقت حاضر به یادگیری حرفه می باشند چرا که باید نصف روز در مرکز یاد شده آموزش ببینند و نیمه دیگر روز باید در ورکشاپ ها، فابریکه ها، دکان ها و یا منازل جهت انکشاف مهارت های عملی و کسب درآمد مشغول به کار گردند.

کارآموزان این پروژه از امتیازاتی چون آموزش معیاری، امکانات، تجهیزات و مواد آموزشی رایگان، کرایه رفت و آمد به مرکز آموزشی، بسته غذایی ماهوار به ارزش 2،500 افغانی، جعبه ابزار کاری در ختم دوره آموزشی، تصدیق نامه فراغت و مشوره جهت راه اندازی کسب و کارشان برخوردار خواهند گردید.

صنف فالین بافی:

صنف خیاطی پیشرفته:

صنف برق صنعتی:

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ