تولید ماسک توسط موسسه هلپ در مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری مربوط ریاست کار و امور اجتماعی آغاز شد

تولید ماسک توسط موسسه هلپ در مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری مربوط ریاست کار و امور اجتماعی آغاز شد

تاریخ: 24 حمل 1399 مطابق 12 اپریل 2020
مکان: مرکز  فن و حرفه انصاری

شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان رو به افزایش بوده و تعداد زیادی از افراد را مبتلا ساخته است. متاسفانه تا بحال برای جلوگیری و یا درمان این مریضی کدام واکسین و یا تداوی تایید نشده است. سازمان صحی جهان راه هایی برای پیشگیری از این ویروس را توصیه نموده که یکی از این راه ها که اخیرا این سازمان روی آن تاکیده کرده پوشیدن ماسک است. از طرف دیگر یکی از مشکلات اساسی کمبود ماسک در جهان میباشد تا جائیکه این معضل در اکثر کشورهای جهان حتی کشور های جهان اول هم وجود دارد. این موضوع در کشورهای در حال توسعه مانند افغانستان نیز یک چالش جدی تلقی میشود. در افغانستان ماسک بسیار به تعداد کم پیدا می شود و اگر هم پیدا شود بسیار به قیمت گزافی در بازار فروخته می شود. متاسفانه مردم افغانستان که اکثرشان از قشر فقیر جامعه هستند توان خریداری ماسک را ندارند.


در این اوضاع بحرانی موسسه هلپ در افغانستان در همکاری و هماهنگی با ریاست محترم کار و امور اجتماعی و با در نظرداشت نیازمندی های مردم فقیر و نیازمند، در چوکات یک پروژه مشترک آموزش معیشت زندگی و مهارت ها توسط موسسه هلپ و دفتر یونیسف ، و با استفاده از وسایل و امکانات موجوده در مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری – صنوف آموزشی خیاطی و کیف دوزی – به کمک اساتید فن و حرفه و کارآموزان شروع به دوخت و تولید ماسک های پارچه ای با کیفیت و بهداشتی نموده است. هدف از این اقدام تولید و توزیع ماسک به صورت رایگان بین مردم فقیر و نیازمند بالاخص اطفال آسیب پذیر و خیابانی بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس در هرات میباشد. چون پوشیدن ماسک مانع پراکنده شدن ترشحات تنفسی شده و انتشار ویروس را در بین افراد کند ساخته و یک لایه محافظتی بین افراد بوجود میاورد.
قابل ذکر است که موسسه هلپ با رعایت توصیه های بهداشتی وزارت صحت عامه افغانستان روزانه به تعداد 200 عدد ماسک را تولید و به دسترس مردم فقیر جامعه قرار میدهد.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ