جلسه ی پیرامون فعالیت های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

جلسه ی پیرامون فعالیت های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

تاریخ برگزاری: 14 حمل 1399 مطابق با 2 اپریل 2020

زمان: 11:00 صبح الی 01:00 بعد از ظهر

مکان: صحن دفتر مرکزی هلپ در افغانستان

اشتراک کنندگان: کارمندان موسسه هلپ افغاستان

ویروس کرونا به اکثر کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و تعداد زیادی را مبتلا ساخته است. در اکثر کشورهای جهان ازجمله کشورهای در حال توسعه اقداماتی اضطراری روی دست گرفته شده است. طوریکه کشورهای در حال توسعه از جمله افغانستان در برابر این اپاندمی آسیب پذیر تر خواهند بود بهمین دلیل موسسه هلپ هم در این رابطه برنامه هایی روی دست گرفته تا بتواند در این حالت (اضطرار) فعالیت های قابل ملاحظه ای را انجام دهد. موسسه هلپ در افغانستان جلسه ی را پیرامون فعالیت های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در افغانستان و نظر خواهی بین کارمندان اش تشکیل داد..

در این جلسه ابتداء آقای منیب رئیس کشوری موسسه هلپ جرمنی در افغانستان صحبت هایی در این رابطه داشت. وی گفت موسسه هلپ هم به نوبه خود می خواهد در این شرایط طبق نیازهای جامعه فعالیت های بشر دوستانه را ارایه کند. تا بتوانیم کمکی برای جامعه خود و جلوگیری از ویروس کرونا در افغانستان انجام دهیم. وی گفت ما تلاش خواهیم کرد تمویل کنندگان زیادی را قانع بسازیم تا در این راستا با ما همکاری مالی داشته باشند، تا با این کمک ها بتوانیم بیشتر به هموطنان خویش برای جلوگیری از شیوع این ویروس آگاهی دهی و همکاری نمایم.

سپس اقای محمد علی سروش مدیر برنامه های موسسه هلپ، جلسه را ادامه داد و فعالیت هایی که موسسه هلپ در این راستا می تواند انجام دهد را توضیح داد. وی گفت طبق فعالیت های گذشته و حال موسسه هلپ، فعالیت هایی مختلفی را برای جلوگیری از این ویروس انجام خواهیم داد. ما لیستی از فعالیت های آماده شده توسط صحت عامه هرات بر اساس نیاز فعلی این ولایت را گرفته  و چهار فعالیت را انتخاب کرده ایم امروز می خواهیم در مورد جزییات این فعالیت ها از تمام همکاران نظر خواهی کرده تا هر کدام نظرات خویش را در این رابطه بیان نمایند.

این چهار فعالیت عبارت اند از:

  1. تهیه و توزیع کیت های محافظی (لباس های محافظتی، دستکش ، ماسک و مواد بهداشتی) برای داکتران و پرستاران و همچنین برای مریضان مبتلا به ویروس کرونا در شفاخانه اختصاصی کووید 19 در هرات
  2. تهیه و ترتیب دستگاه ها و مواد ضد عفونی برای ضدعفونی کردن مناطق پر ازدحام از جمله  مرز اسلام قلعه (مرز ایران و افغانستان)، بازارهای مواد غذایی ، پسته های پولیس ، شاروالی ، ترمینال ها ، میدان هوایی ، مسیرهای پر رفت و آمد و شفاخانه ها
  3. جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق فعالیت های آگاهی دهی در سطح جامعه
  4. تهیه و ترتیب بعضی فعالیت ها و سرگرمی ها ، برنامه های آموزشی و اگاهی ها برای اطفال نهایت آسیب پذیر و اطفال روی سرک و نگهداشتن آنها در خانه تا از آسیب و شیوع ویروس کرونا در امان باشند.

به سلسله صحبت ها، کارمندان آن موسسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارایه کردند، پیرامون چهار موضوع ذکر شده صحبت و نظر خواهی شد و قرار شد تا در این موضوعات تحقیقات بیشتر صورت گیرد.

طبق فعالیت های فعلی موسسه هلپ درقسمت آموزش فن و حرفه برای اطفال آسیب پذیر و اطفال روی سرک این بار هم فیصله شد  تا تمرکز بیشتر برنامه روی اطفال نهایت آسیب پذیر و اطفال روی سرک باشد چرا که آنها در معرض خطر هستند و ناقل بزرگی برای اعضای خانواده خود می باشند. بیشتر صحبت ها سر موضوع سرگرمی و آموزش این اطفال در خانه بود تا اینکه این اطفال در خانه بمانند و همچنان فعالیت های آموزشی و تفریحی خوبی از قبیل پکیج های آموزشی و تفریحی برای اطفال به سنین متفاوت آماده شده و برایشان توزیع گردد. همچنان در کنار این پکیج ها، برنامه ها و کلیپ های آموزشی، آگاهی دهی و تفریحی آماده شود و از طریق تلویزیون های محلی پخش گردد تا اینکه این اطفال از طریق رسانه ها سرگرم شده و در خانه بمانند و همچنان از اطلاعات و برنامه های مفید مستفید گردند.

درنهایت، تمام نظریات و پیشنهادات یاداشت گردید و برای هر فعالیت یک مسئول تعیین شد تا با همکاری اعضای همکار، فعالیت ها را به پیش ببرند.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط عامه موسسه هلپ

    ارسال نظر