موسسه بین المللی هلپ جرمنی نخستین محموله کمک های صحی خود را به ارزش بیش از سه میلیون افغانی برای پشتیبانی از سکتور صحت جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ریاست صحت عامه هرات با حضور سرپرست ونامزد وزیر صحت عامه افغانستان تسلیم نمود.

موسسه بین المللی هلپ جرمنی نخستین محموله کمک های صحی خود را به ارزش بیش از سه میلیون افغانی برای پشتیبانی از سکتور صحت جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ریاست صحت عامه هرات با حضور سرپرست ونامزد وزیر صحت عامه افغانستان تسلیم نمود.

تاریخ: 31 جوزا 1399

مکان : صحن ریاست صحت عامه ولایت هرات

موسسه بین المللی هلپ جرمنی کمک های را  شامل لباس های محافظتی طبی و بسته های بهداشتی( لباس محافظتی برای داکتران و پرسونل صحی، ماسک، شیت روجایی مریضان، لباس برای مریضان، مواد شوینده و مواد ضد عفونی کننده )  به ارزش بیش از سه میلیون افغانی را  برای استفاده پرسونل صحی و بیماران مبتلا به کووید 19 به هدف کمک برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ولایت هرات را طی نشستی با حضورداشت جلالتمآب داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان و تیم رهبری ریاست صحت عامه ولایت هرات به آن ریاست تسلیم نمود .

آقای ذبیح الله منیب رئیس کشوری موسسه هلپ در افغانستان طی صحبتی در این نشست تشریف آوری سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه افغانستان را به ولایت هرات خیرمقدم عرض نمود و در مورد موسسه هلپ  به اشتراک کننده گان توضیح داد. وی از همکاری با سکتور صحت در این ولایت اظهار خرسندی نموده و علاوه نمود که موسسه هلپ از زمان شیوع ویروس کرونا وظیفه خود دانسته تا  با ریاست صحت عامه هرات بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همکار و همگام بوده و به مستفیدین پروژه های خود و مردم عام درسطح جامعه اگاهی های لازم برای مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را انجام داده است. وی اظهار داشت که برای شروع همکاری با ریاست صحت عامه ولایت هرات به اساس لیست نیازمندی های آن ریاست این اولین محموله از کمک های موسسه هلپ به آن ریاست است. آقای منیب در خاتمه صحبت هایش گفت که امیدواریم که از فرصت ها بیشتر استفاده کرده و کمک های بیشتری را جهت پشتیبانی سکتور صحت جذب و برای ارائه خدمات بیشتر در خدمت سکتور صحت باشیم.

سپس آقای عثمانی در بین صحبت های خود از موسسه هلپ بخاطر کمک های بشردوستانه اش و همکاری با سکتور صحت اظهار سپاس و قدردانی نموده  و این تجهیزات را از نیازمندی‌های مهم سکتور صحت در امر مبارزه با ویروس کرونا خواند. سپس آقای عثمانی با تیم همرای شان از محموله کمک های موسسه هلپ بازدید به عمل آورد.

در حال حاضر که کمبود تجهیزات و کیت های محافظتی و بهداشتی یکی از چالش های موجود در سکتور صحت در ولایت هرات میباشد این مساعدت های موسسه هلپ میتواند همکاری خوبی برای پرسونل صحی  و مریضان شفاخانه های کووید 19 در سطح این ولایت باشد.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان