از جدیدترین دست آوردهای دختران تیم رباتیک افغان برای مبارزه با ویروس کرونا رونمایی گردید.

از جدیدترین دست آوردهای دختران تیم رباتیک افغان برای مبارزه با ویروس کرونا رونمایی گردید.

تاریخ: 23 سرطان 1399

مکان : تالار هوتل ارگ هرات

در محفلی که به همین مناسبت در تالار هوتل ارگ با حضور والی ولایت هرات ، بعضی از رؤسای ادارت دولتی ، مسئولین و نمایندگان دفاتر یونیسف ، هلپ جرمنی و دی سی اف برگزار شد از دستگاه ونتیلاتور ( دستگاه تنفس مصنوعی) ، دستگاه ضد عفونی کننده با اشعه، و بازی های ویدیوی کرونا که توسط دختران تیم رباتیک افغان به کمک مالی دفاتر یونیسف و دی سی اف و با تسهیل موسسه هلپ جرمنی برای مبارره با ویروس کرونا ساخته شده است رونمایی گردید.

دفتر مطبوعاتی والی هرات نوشته است که این دستگاه ونتیلاتور، دارای قابلیت تنظیم تعداد تنفس، تنظیم سرعت و فشار می‌باشد که بعد از تایید مراجع طبی، به بازار عرضه خواهد شد.

والی ولایت هرات ضمن اظهار قدردانی از دختران تیم رباتیک افغان برای ساخت این دستگاه ها و از دفاتر یونیسف، هلپ و دی سی اف که با کمک های مالی و تخنیکی خود این تیم را حمایت کردند افزود امیدواریم که این دستکاه ها زودتر رابطه خود را با مستفید شوندگان بر قرار کند و در حوزه های که قابل استفاده است در دسترس قرار گیرد. وی حمایت های همه جانبه خود و دولت افغانستان را از دختران این تیم اعلان نموده گفت که این ها افتخار آفرینان کشور افغانستان هستند.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان