دفتر ساحوی یونیسف برای جنوب آسیا و موسسات همکار ویدیو کنفرانس را تحت عنوان “تجسم مجدد مهارت های جوانان در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است” برگزار کرد.

دفتر ساحوی یونیسف برای جنوب آسیا و موسسات همکار ویدیو کنفرانس را تحت عنوان “تجسم مجدد مهارت های جوانان در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است” برگزار کرد.

این ویدیوکنفرانس که به تاریخ 15 جولای 2020 میان دفتر ساحوی یونسف برای جنوب آسیا و موسسات همکار برگزار گردید، محمد علی سروش، مدیر برنامه های موسسۀ هلپ در افغانستان، به نمایندگی از دفتر هلپ در این برنامه اشتراک داشت.

در این کنفرانس، نزدیک به 180 اشتراک کننده برای تبادل اطلاعات در ارتباط به اولویت‌ بندی‌ ها در جنوب آسیا حضور داشتند و روی چگونگی انکشاف همکاری های راهبری در منطقه بحث نمودند.

آقای سروش، ضمن معرفی مختصری از موسسۀ هلپ، اطلاعاتی را در مورد فعالیت های موسسۀ هلپ در افغانستان به نزدیک به 180 اشتراک کننده ارایه نمود.

او به فعالیت‌ های مشترک هلپ با یونسف اشاره نموده و از موثریت برنامه های تطبیق شده نیز نکاتی را به مخاطبان ارایه داشت.

همانطور که آقای سروش اشاره کرد، موسسۀ هلپ در افغانستان یک ساختار علمی و منابع انسانی واجد شرایطی را ایجاد کرده است که قادر به اجرای برنامه های معیشتی از جمله آموزش فنی و حرفه ای با کیفیت و خدمات اشتغال محور در بازار است.

در ادامه آقای سروش، به چالش‌های اشاره نمود که از اثر فراگیری ویروس کرونا، ایجاد شده است. از آنجایی که ولایت هرات در همسایگی با کشور ایران، جای که ویروس کرونا به شدت در حال گسترش بوده است، قرار دارد، شیوع کرونا در این ولایت نسبت به سایر ولایت های افغانستان بیشتر شد و این موضوع سبب تعویق برخی فعالیت های موسسه هلپ از جمله کورس های فن وحرفه ولایت هرات گردید.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه موسسه هلپ اخیرا پروژه را با کمک مالی اتحادیۀ اروپا ، دفتر یونیسف و دفتر مرکزی هلپ در آلمان برای آموزش دوره‌های فن و حرفه  برای اطفال نهایت آسیب پذیر و اطفال خیابانی را راه اندازی کرده است

این پروژه برای محافظت از 2300 تن از اطفال نهایت آسیب پذیر و یا یکی از اعضای خانواده ای شان به مدت 2 سال (آگوست 2019 تا 31 جولای 2021) از طریق برنامه‌های آموزش فن و حرفه و کاریابی تهیه و ترتیب شده است.

برنامه‌های آموزشی فن و حرفه و همچنان کاریابی کمک می کند تا مستفیدین آن درامد ثابت و طولانی مدت داشته و از میزان آسیب‌پذیری‌شان کاسته شود و چانس بیتشری برای ادغام مجدد در جامعه داشته باشند.

همچنین، گزارش جدیدی از GBC- آموزش و پرورش با عنوان “انعظاف‌پذیری: یک مهارت جدید برای جوانان برای چهارمین انقلاب صنعتی” ارائه شد.

به صورت خلاصه، هدف از برگزاری این نشست ایجاد اطمینان از این بود که علاوه بر چالش‌های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، برنامه یادگیری، آموزش و کاریابی برای جوانان در جریان باشد.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان