برگزاری برنامه آگاهی دهی برای 150 تن از وکلای گذر، شوراها و اربابان قریه‌ها

برگزاری برنامه آگاهی دهی برای 150 تن از وکلای گذر، شوراها و اربابان قریه‌ها

زمان و تاریخ برگزاری: پنجشنبه 6 سنبله 1399 مطابق با 27 اگوست 2020

مکان برگزاری: انجمن توانمند سازی و اجتماعی بانوان (WESA)

برنامۀ آگاهی دهی برای 150 تن از وکلای گذر، شورای قریه جات و اربابان در 15 ناحیه شهری و 6 ولسوالی آغاز گردید.

این برنامه به منظور آگاهی دهی در مورد حفاظت از اطفال است تا این افراد بتوانند موارد خشونت علیه اطفال را کاهش داده و در این مورد همکاری مناسب را با ارگانهای مربوطه داشته باشند.

اولین برنامه به روز پنجشنبه، 6 سنبلۀ 1399 در سالون انجمن توانمندسازی و اجتماعی بانوان رسما آغاز گردید. در این برنامه به تعداد 27 تن از وکلای گذر، ملا امامان، اربابان و شورای محل حضور داشتند.

موارد حفاظت از اطفال، خشونت علیه اطفال، ازدواج زود هنگام، حفاظت در برابر کووید19، اعتیاد، اهمیت تعلیم و تربیه، کار شاقه و سایر موارد در اولین برنامه برای اشتراک کنندگان بیان شد

قرار است این برنامه، در 5 دوره برای در مجموع 150 اشتراک کننده برگزار گردد.

اولین روز این برنامه با استقبال گرم اشتراک کنندکان مواجه گردید و آنها خواستار ادامۀ چنین برنامه‌ها شدند.

از آنجایی که شمار زیادی از اطفال در کوره‌های خشت پزی مصرف کار شاقه هستند، قرار است برنامۀ مشابه برای 25 تن از مالکان و اجاره‌داران کوره‌ها نیز برگزار گردد که برایشان در مورد اهمیت حفاظت از اطفال آگاهی داده شود.

گفتنی است که این برنامه با رعایت تمامی پروتکل‌های صحی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا راه اندازی شده است. همچنان برای هر اشتراک کننده مبلغ پول نقدی نیز از سوی موسسۀ هلپ برای ترانسپورت شان در نظر گرفته شده است.

این برنامه، بخشی از برنامه‌های موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات است که با کمک مالی یونیسف در ولایت‌های هرات، غور و فراه در حال تطبیق می‌باشد

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان