دیدار “متخصص ارزیابی نتایج” اتحادیۀ اروپا از مرکز فن و حرفۀ انصاری

دیدار “متخصص ارزیابی نتایج” اتحادیۀ اروپا از مرکز فن و حرفۀ انصاری

دکتور ایوب ایوبی، “متخصص ارزیابی نتایج” اتحادیۀ اروپا از مرکز فن و حرفۀ انصاری مربوط به ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات دیدن نمود.

هدف این دیدار، کسب اطمینان از تطبیق درست پروژۀ “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه بود که توسط موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی به همکاری مالی اتحادیه ارپا، یونیسف و دفتر مرکزی هلپ در آلمان در حال تطبیق می‌باشد.

آقای ایوبی حین شنیدن گزارش مختصری از فعالیت‌های موسسۀ هلپ جرمنی که توسط محمدعلی سروش، مسوول پروگرام موسسۀ هلپ در افغانستان بیان گردید، از عملکرد این موسسه در تطبیق پروژۀ متذکره قدردانی نمود.

“متخصص ارزیابی نتایج” اتحادیۀ اروپا را در این دیدار، آقای محمد فرزان حسینی، مسوول بخش حفاظت اطفال دفتر یونیسف در هرات همراهی می‌نمود.

آقای ایوبی از بخش‌های مختلف فن و حرفه از جمله؛ صنوف قالین‌بافی، خیاطی پیشرفته، آشپزی، آرایشگری، سیم‌کشی برق ساختمان، ترمیم لوازم منزل، نجاری ام دی اف و ترمیم موتور سیکلت دیدن نمود  و از مستفیدن پروژه در مورد موثریت دوره‌ها شنید. همچنان فرصتی در اختیار مستفیدین قرارداده شد تا نظریات و پیشنهادات خود را به صورت مستقیم با آقای ایوبی و تیم همراهش در میان بگذارند.

گفتنی است که موسسه بین‌المللی هلپ، پروژه‌ای را از صندوق بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی موسسه هلپ جرمنی مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده است. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

منبع : بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ در افغانستان