توزیع پول نقد برای دو هزار خانوادۀ آسیب‌پذیر از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

توزیع پول نقد برای دو هزار خانوادۀ آسیب‌پذیر از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی به حمایت مالی دفتر یونسف و همکاری ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات برنامۀ توزیع پول نقد برای 2000 خانوادۀ آسیب‌پذیر را به تاریخ 20 اسد 1399 در این ولایت آغاز نموده است.

این برنامه بخشی از برنامه‌های این موسسه برای حفاظت از اطفال است که در ولایت‌های هرات، غور و فراه درحال تطبیق است.

مستفیدین این برنامه کسانی هستند که براساس سروی که از سوی کارمندان اجتماعی موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی انجام شده، اطفال شان در کوره‌ها مصروف کارهای شاقه هستند. برای هر خانوادۀ که طفلش در کوره مصروف کار است، مبلغ 4200 افغانی از از سوی موسسۀ هلپ در نظر گرفته شده است تا کمکی باشد برای خانواده‌های این اطفال برای جلوگیری از انجام کارهای شاقه توسط اطفال و تشویق اطفال برای رفتن به مکتب.

گفتنی است، ضمن توزیع پول نقد برای این خانواده‌ها؛ برنامه‌های آگهی دهی در مورد وقایه از ویروس کرونا، تشویق برای شامل نمودن اطفال شان به مکتب و اضرار ازدواج‌های زیرسن نیز برای مستقدین برگزار گردید.

مستفدین ضمن استقبال از این برنامۀ موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی، بر تداوم این کمک‌ها و شامل ساختن خانواده‌های بیشتر در این پروسه، تعهد نمودند که از این کمک‌ها برای تعلیم و تحصیل اطفال خود استفاده خواهند نمود.

اخیرا موسسه هلپ جرمنی در افغانستان پروژه‌ای را از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است. این پروژه قرار است طی 10 ماه از تاریخ 21 ماه جون 2020 مطابق با 1 ماه سرطان 1399 الی 21 ماه آپریل 2021 مطابق با 1 ثور 1400 قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می باشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در افغانستان