برگزاری سیزدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی در ولایت هرات

برگزاری سیزدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی در ولایت هرات

تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، 22 میزان 1399 

زمان برگزاری: ۰۲:۰۰ الی ۴:۰۰ بعد از ظهر

محل برگزاری: انجمن توانمندسازی و اجتماعی بانوان (WESA)

 

به سلسله میزگردهای فن و حرفه در ولایت هرات، سیزدهمین میزگرد فن و حرفه و کاریابی به منظور ارایۀ دیدگاه‌ها پیرامون “کودکان کار و کار اجباری در دوران کووید19 و پس از آن” توسط ریاست کار و اموراجتماعی ولایت هرات به همکاری موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی و موسسۀ حمایت پایداردرافغانستان (اوسا) در ولایت هرات برگزار گردید.

در این میزگرد، نمایندگان برخی ازادارات دولتی به شمول ریاست کار وامور اجتماعی، ریاست اقتصاد، اتاق تجارت و صنایع زنان، ریاست اتاق پیشه ‌وران و همچنان نمایندگانی از موسسات مختلف داخلی و خارجی منجمله موسسۀ بین المللی هلپ، وارچایلد، RSDO، DACAAR، UNICEF، WISE، IRW، و انجمن توانمندسازی و اجتماعی بانوان WESA) ) اشتراک نمودند.

در ابتداء آقای عبدالستار ظریفی، آمر کار ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات ضمن خوش‌آمد گویی به اشتراک کنندگان، در مورد اهمیت هدف برگزاری برنامه بیاناتی را ارایه فرمود.

متعاقبا، خانم پروین حسینی، رئیس موسسۀ اوسا، ضمن بیان فعالیت‌های این موسسه در راستای خدمات کاریابی، خلاصه‌ای از گزارش تحقیق سازمان جهانی کار در مورد کودکان کار را به مخاطبان ارایه نمود.

سپس آقای صبغت الله حبیبی، مسوول هماهنگی کانسرسیوم حفاظت اطفال در هرات، در مورد بررسی وضعیت کار اجباری و یا کار شاقه اطفال در ولایت هرات و اینکه از دید کانسرسیوم چه چالش‌ها وجود داشته است و تاکنون به چه دستاوردهای دست یافته اند، نکاتی را ضمن یک پرِزنتشن برای اشتراک‌کنندگان بیان نمود.

به گفتۀ آقای حبیبی، در حال حاضر حدود 20 موسسۀ ملی و بین المللی عضویت کانسرسیوم را دارند.

مسوول هماهنگی کانسرسیوم حفاظت اطفال درهرات بر لزوم و ضروت همکاری و هماهنگی میان موسسات داخلی و خارجی برای دستیابی به اهداف متوقعه تاکید نمود.

سیزدهمین میزگرد، با ارایۀ دیدگاه و نظریات اشتراک کنندگان از نهادهای حکومتی، سکتور خصوصی و موسسات داخلی وخارجی ادامه یافت.

سرانجام، این میزگرد از سوی آقای ظریفی ضمن قدردانی از نظریات و دیدگاه‌های اشتراک کنندگان و همکاری موسسه هلپ و اوسا در برگزاری این برنامه، جمع‌بندی و نتیجه‌گیری گردید.

عبدالستار ظریفی: “عمده‌ترین پیامدهای شیوع کرونا، مشکلات روانی و بیکاری بوده است. باید در آینده نیز روی طرح‌های مطرح شده کار شود و در این مورد جلساتی منسجم‌تر برگزار گردد. تا اینکه بتوانیم با عملی‌نمودن طرح‌های مطرح شده از سوی اشتراک کنندگان، تغییرات مثبتی بر زندگی اطفال شاهد باشیم.”

در پایان بر حضور پررنگ موسسات و نهادهای ذی‌دخل در قضایای کار و کاریابی در برنامه‌های آینده نیز تاکید گردید.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان