دیدار رئیس دفتر یونیسف برای افغانستان در راس یک هیئت از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

دیدار رئیس دفتر یونیسف برای افغانستان در راس یک هیئت از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

مرکز فن و حرفۀ انصاری مربوط ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات به روز چهارشنبه (23 میزان، 1399) میزبان دو هیئت از دفتر یونیسف بود.

نخستین هیئت که در راس آن آقای ابوبکر، رئیس دفتر یونیسف برای افغانستان بود، از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری دیدار نمود و از موثریت برنامه‌های مرکز اطمینان حاصل کرد.

در این دیدار، از مستفیدشوندگان در مورد چگونگی انتخاب شان در این برنامه‌ها و دوران پیش از شروع آموزش‌ها در مرکز انصاری و اینکه چه تغییراتی در زندگی شان ایجاد شده است، پرسیده شد.

آقای محمد علی سروش، مسوول برنامه‌های موسسۀ بین المللی هلپ ضمن قدردانی از حضور آقای ابوبکر و آقای ویلیام در مرکز انصاری، مختصری از فعالیت‌های درحال انجام این موسسه را در بخش فن و حرفه برای هر دو هیئت تشریح نمود.

همچنان در همین روز، آقای ویلیام، مسوول پروژۀ حفاظت اطفال دفتر یونیسف برای افغانستان نیز از مرکز آموزشی فن وحرفۀ انصاری دیدار نمود و از مستفیدین برنامه در مورد تغییرات مثبت ایجاد شده در زندگی شان از زمان آغاز آموزش‌های فن و حرفه پرسش‌های را مطرح نمود.

گفتنی است که تمامی مستفیدین مرکز انصاری از ایجاد چنین زمینۀ که می‌توانند در آن حرفه بیاموزند رضایت داشته و خواهان تداوم چنین برنامه‌های هستند.

در پایان این دیدار، هر دو هیئت از فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری ابراز رضایت نمودند و بر دادن انگیزۀ بیشتر برای مستفیدین جهت یادگیری و ایجاد تغییر در زندگی شان تاکید داشتند.

قابل ذکر است که موسسۀ هلپ آموزش‌های فن و حرفه را در قالب پروژه‌ای که از سازمان بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی این موسسه مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده تطبیق مینماید. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان