دیدار هیأت یونیسف از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

دیدار هیأت یونیسف از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

هیئتی از یونیسف به شمول خانم ارینا دیا، رئیس بخش تعلیمی یونیسف و خانم آیی تن، متخصص بخش انکشافی نوجوانان و جوانان یونیسف افغانستان از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری مربوط ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات به تاریخ 30 میزان 1399 دیدار نمود.

هدف این دیدار، کسب اطمینان از موثریت پروژۀ در حال تطبیق از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در این مرکز گفته شده است.

از سوی دیگر، در همین روز، هیئتی دیگر به شمول خانم کاسیا آیریس، مدیر ارتباطات برای توسعه دفتر یونیسف در افغانستان از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری دیدار داشت و از  فعالیت‌های انجام شده و همچنین از تولید ماسک توسط کارآموزان حرفه خیاطی پیشرفته این مرکز ابراز رضایت نمود.

این هیئت را، آقای امین ضیایی، مدیر پروژه در مرکز انصاری و خانم الهه فروتن مدیر مرکز انصاری همراهی نمودند و معلوماتی مختصر در مورد چگونگی تطبیق پروژه نیز برای شان ارایه نمودند.

هیئت مذکر، از صنوف مختلف مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری دیدن نمودند و با مستفیدین در مورد چگونگی انتخاب‌شدن شان و اینکه تاکنون چه تغییراتی در زندگی شان رونما گردیده است، صحبت نمودند.

قابل ذکر است که موسسۀ هلپ آموزش‌های فن و حرفه را در قالب پروژه‌ای که از سازمان بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی این موسسه مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده تطبیق مینماید. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان