موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی 22 مکان نگهداری و تعلیمی اطفال را در ولایت هرات به صورت دوره‌ای ضد عفونی می‌کند

موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی 22 مکان نگهداری و تعلیمی اطفال را در ولایت هرات به صورت دوره‌ای ضد عفونی می‌کند

از بیش از دوماه بدین سو، کمپاین ضد عفونی کردن مکان‌های که در آن اطفال مصروف آموزش و یا هم اطفال در آنجا نگهداری می‌شوند، از سوی موسسۀ هلپ جرمنی به همکاری ریاست‌های کار و امور اجتماعی و صحت عامه در ولایت هرات آغاز گردیده است.

قرار است این کمپاین که به تاریخ چهارم سنبلۀ سال روان آغاز شده است، به مدت 5 ماه ادامه داشته باشد.

در این کمپاین،برعلاوه ۱۴ مرکزی که در آن اطفال نگهداری می‌شوند، چندین مکتب نیز که در آن نشانه‌های از وجود افراد دارای بیماری کرونا تثبیت شده است به صورت دوره‌ای هر هفته یک بار ضد عفونی می‌گردد. با این وجود در حال حاضر 22 مرکزی که در آن اطفال نگهداری می‌شوند به صورت منظم و دوره‌ای هر هفته یکبار ضدعفونی می‌گردد.

گفتنی است کارمندانی که از سوی موسسۀ هلپ جرمنی برای این کار گماشته شده اند از سوی ریاست صحت عامۀ ولایت هرات آموزش‌های لازمه را دیده اند.

مراکزی که شامل این دوره از کمپاین ضدعفونی هستند، عبارت اند از: یتیم خانه دخترانه خواجه عبدالله انصاری، یتیم خانه خصوصی کوثر، یتیم خانه پسرانه امام باقر، مرکز اصلاح و تربیت اطفال، مرکز ترک اعتیاد اطفال، پرورشگاه خانه مهر، بنیاد عاطفی، انجمن اجتماعی مشعل هدایت، بنیاد معلولیت ، بنیاد پیر هرات، مدرسه نابینایان، پرورشگاه پسرانه خواجه عبدالله انصاری، کودکستان بی بی سمیه، کودکستان جهاد، کودکستان هرات، کودکستان بی بی خدیجه، پرورشگاه خانه محبت، مرکز آموزشی فن و حرفه، لیسه نسوان آزادی، لیسه نسوان توخی، ریاست کار و امور اجتماعی.

گفتنی است که اخیرا موسسه هلپ جرمنی در افغانستان پروژة را از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است. این پروژه قرار است طی 10 ماه آینده اعتبار از تاریخ 21 ماه جون 2020 مطابق با 1 ماه سرطان 1399 الی 21 ماه آپریل 2021 مطابق با 1 ثور 1400 قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می‌باشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان