دیدار رئیس شورای ولایتی و رئیس دفتر مقام ولایت بادغیس از مرکز آموزشی فن و حرفۀ قلعه نو موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

دیدار رئیس شورای ولایتی و رئیس دفتر مقام ولایت بادغیس از مرکز آموزشی فن و حرفۀ قلعه نو موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

عبدالعزیز بیک، رئیس شورای ولایتی بادغیس و احسان الله بارز، رئیس دفتر مقام ولایت بادغیس به روز پنجشنبه، 6 قوس 1399 از مرکز آموزشی فن و حرفۀ قلعه نو موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی دیدن نمودند.

آقای بیک و آقای بارز ضمن حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی در ولایت بادغیس بر تداوم و تقویۀ برنامه‌های این موسسۀ در ولایت باغیس تاکید نمودند.

رئیس شورای ولایتی و رئیس دفتر مقام ولایت بادغیس را نجیب الله دادفر، مسوول ولایتی موسسۀ بین المللی هلپ در ولایت بادغیس همراهی می‌نمود.

آقای دادفر در مورد چگونگی فعالیت‌های موسسۀ هلپ در ولایت باغیس معلومات مختصری را ارایه نمود.

گفتنی است که در حال حاضر، 150 مستفیدشونده که 90 تن شان مرد و 60 خانم هستند، مصروف آموزش حرفه‌های سیم‌کشی برق ساختمان، ترمیم لوازم برقی منزل و خیاطی پیشرفته می‌باشند. این افراد پس از سروی از سوی کارمندان اجتماعی موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی در این ولایت انتخاب گردیده اند.

موسسۀ هلپ آموزش‌های فن و حرفه را در قالب پروژه‌ای که از سازمان بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی این موسسه مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده تطبیق مینماید. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان