راه ‌اندازی دومین دورۀ آموزشی ” پروپوزل نویسی” برای دانشجویان سال چهارم دانشگاه/پوهنتون هرات

راه ‌اندازی دومین دورۀ آموزشی ” پروپوزل نویسی” برای دانشجویان سال چهارم دانشگاه/پوهنتون هرات

 

تاریخ برگزاری:  ۳۰ قوس الی ۲ جدی ۱۳۹۹

زمان برگزاری: ۱:۳۰ الی ۴:۰۰ بعدازظهر

محل برگزاری:  مرکز تحقیقات علمی دانشگاه/پوهنتون هرات

به سلسله برنامه‌‌های آموزشی برای ارتقاء ظرفیت دانشجویان سال چهارم دانشگاه/پوهنتون هرات، موسسه بین المللی هلپ جرمنی دومین دوره ی آموزشی ” پروپوزل نویسی” را برای ۲۸ تن از دانشجویان دانشکده‌های ستوماتولوژی، ادبیات انگلیسی، ادبیات آلمانی، انجینیری، اقتصاد حقوق و علوم سیاسی، زراعت و اداره عامه برگزار نمود.

این برنامه آموزشی به‌مدت سه نیمه روز – از تاریخ ۳۰ قوس الی ۲ جدی ۱۳۹۹ در مرکز تحقیقات علمی دانشگاه/پوهنتون هرات به هدف بلند بردن دانش و مهارت‌های دانشجویان در مورد چگونگی دیزاین پروژه و نوشتن پروپوزل برگزار گردید.

برنامۀ آموزشی به صورت رسمی با صحبت‌های مقدماتی داکتر محمد حکیم نیازمند آمر مرکز تحقیقات علمی دانشگاه هرات و سهراب فیضی، ماستر ترینر موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی با ایجاد انگیزه وتشویق اشتراک‌کنندگان به منظور جدی گرفتن آموزش‌ پروپوزل‌نویسی و افزایش دانش‌شان در قسمت دیزاین پروژه برای حل مشکلات جامعه آغاز گردید.

 در شروع برنامه، به منظور شناسایی ظرفیت و سطح آگاهی اشتراک کنندگان، آزمونی در مورد ” پروپوزل نویسی” پیش از آغاز برنامۀ آموزشی و در ختم برنامه نیز به منظور ارزیابی مهارت‌ها، دانش و فهم شان از داشته‌های برنامه، اخذ شد تا ظرفیت اشتراک‌کنندگان قبل و بعد از برنامۀ سنجیده شود. همچنان در ختم، به منظور ارزیابی برنامه، پرسش‌نامه‌های در بین اشتراک‌کنندگان توزیع گردید تا نتایج برنامه مورد بررسی قرار گیرد و به پیشنهادات اشتراک‌کنندگان نیزرسیدگی شود.

در کل، این برنامۀ آموزشی، از سوی مدرس و اشتراک‌کنندگان مثبت ارزیابی گردید. داکتر محمد حکیم نیازمند آمرمرکز تحقیقات علمی دانشگاه/پوهنتون هرات از موسسۀ بین المللی هلپ جرمنی به‌خاطر راه‌اندازی همچون برنامه‌ها قدردانی نموده و خواستار تداوم چنین برنامه‌های آموزشی شد.

برنامه آموزشی با اهدا تصدیقنامه به اشتراکننده گان موفق به پایان رسید.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان