8 مکان نگهداری و تعلیمی اطفال در ولایت فراه توسط موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی به صورت هفته‌وار ضدعفونی می‌گردد

8 مکان نگهداری و تعلیمی اطفال در ولایت فراه توسط موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی به صورت هفته‌وار ضدعفونی می‌گردد

از بیش از سه ماه بدین سو، کمپاین ضد عفونی کردن مکان‌های که در آن اطفال مصروف آموزش و یا هم اطفال در آنجا نگهداری می‌شوند، از سوی موسسۀ هلپ جرمنی به همکاری ریاست‌های کار و امور اجتماعی و صحت عامه در ولایت فراه آغاز گردیده است.

قرار است این کمپاین به مدت ۵ ماه ادامه داشته باشد.

در این کمپاین، 8 مرکزی که در آن اطفال نگهداری می‌شوند، از جمله، مرکز فن و حرفه، پرورشگاه، مرکز اصلاح و تربیت، چهار کودکستان، و ریاست کار و امور اجتماعی به صورت دوره‌ای هر هفته یک بار ضد عفونی می‌گردد.

گفتنی است کارمندانی که از سوی موسسۀ هلپ جرمنی برای این کار گماشته شده اند از سوی ریاست صحت عامۀ ولایت فراه آموزش‌های لازمه را دیده اند.

این فعالیت‌های بخشی از پروژه‌ای است که موسسه هلپ جرمنی در افغانستان از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است. این پروژه قرار است طی ۱۰ ماه آینده اعتبار از تاریخ ۲۱ ماه جون ۲۰۲۰ مطابق با ۱ ماه سرطان ۱۳۹۹ الی ۲۱ ماه آپریل ۲۰۲۱ مطابق با ۱ ثور ۱۴۰۰ قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می‌باشد.

 

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان