۱۱ فامیل عودت کننده افغان در هفته گذشته بطور آبرومندانه در جامعه ادغام مجدد شدند

۱۱ فامیل عودت کننده افغان در هفته گذشته بطور آبرومندانه در جامعه ادغام مجدد شدند

شنبه ۲۵ اسد ۱۳۹۳

این فامیل ها که تعداد مجموعی شان به ۱۷ تن میرسید بعد از اتمام کورس های فنی و حرفوی درحرفه  اکتسابی شان شروع به فعالیت  نمودند.

۱۱ تن از اعضای این فامیلها وسایل و ابزار کاری به ارزش۳۶۰۰ افغانی و تصدیق نامه تائیدی دفتر هلپ و ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات را نیز در یافت نمودند و ۶ تن دیگر شانرا افراد مسن و کودکان تشکیل می دهند که شامل کورسهای فنی و آموزشی دفتر هلپ نگردیده بودند.

ابزار و وسایل داده شده بعد از تمام شدن دوره آموزشی برای هرفرد به اساس همان حرفه و فن که در مدت ۶ تا ۸ ماه فرا می گیرد، داده می شود که شامل ابزار و وسایل خیاطی، خامک دوزی، طراحی، آشپزی، پروسس مواد غذائی، آرایشگری، برق ساختمان، تخنیک موتر، لوله کشی و زراعت می باشد.

بعد از ادغام مجدد هر فامیل بر علاوه دوره آموزش شان تا مدت دو ماه دیگر نیز مواد غذائی دریافت می کنند و همچنان به فامیل های مؤفق بعد از پروسه پیگیری، ابزارهای کاری تشویقی داده می شود.

پروژه ادغام مجدد دفتر هلپ از ماه جنوری ۲۰۰۸ آغاز و تا حال بیش از دو هزار فامیل عودت کننده ی افغان ادغام مجدد شدند و اکثر شان در حرفه ای که مهارت کسب نموده بودند شروع به فعالیت نموده و از وضع زندگی فعلی شان رضایت کامل دارند.

 

منبع: بخش رسانه و فرهنگ دفتر هلپ

 

    ارسال نظر