نمایشگاه صنایع دستی در مرکز ارتقای ظرفیت بانوان افتتاح شد

نمایشگاه صنایع دستی در مرکز ارتقای ظرفیت بانوان افتتاح شد

دوشنبه، ۵ اسد ۱۳۹۴

نمایشگاه صنایع دستی بانوان هرات، روز گذشته در هرات گشایش یافت. این نمایشگاه طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین و کارمندان ریاست های دولتی، شورای ولایتی، آیسا، مدیریت تیاتر و عده ای از مسئولین، کارمندان و کارآموزان مرکز آموزشی دفتر هلپ در مرکز ارتقای ظرفیت بانوان افتتاح گردید.

این نمایشگاه به همت گروه عملیاتی بخش ارتقای ظرفیت بانوان دفتر هلپ در قالب یک پروژه طراحی، برنامه ریزی و برگزار شد. هدف از برگزاری این نمایشگاه شبکه سازی بین تولیدکنندگان صنایع دستی بانوان ولایت هرات و معرفی چهره جدید مرکز ارتقای ظرفیت بانوان به عنوان کوپراتیف خدمات اقتصادی بانوان از یک سو و سهیم کردن کارآموزان و کارمندان دولتی مرکز آموزشی برای بکارگیری آموخته های تئوری و تجربه های عملی برای تطبیق فعالیت های عملیاتی از سوی دیگر است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محترم خانم عثمانی، مسئول مرکز ارتقای ظرفیت بانوان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان معلوماتی را در مورد کوپراتیف خدمات اقتصادی بانوان و اهمیت صنایع دستی و چالش های موجود ارائه نمودند. سپس آقای غلام رضا رسولی یکتن از اعضای گروه عملیاتی مرکز ارتقای ظرفیت بانوان موضوعاتی را در رابطه با چگونگی برگزاری نمایشگاه و شرکت کنندگان آن بیان کردند. همچنان بعد از اجرای نمایش تیاتر توسط گروه تیاتر ولایت هرات در مورد استفاده از صنایع دستی افغانی، رئیسه ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، محترمه خانم بصیره محمدی در رابطه با نمایشگاه و موثریت آن در جامعه سخنانی را ایراد نموده و بر استفاده از صنایع دستی خانم های افغان تاکید کردند.

در این نمایشگاه تعداد ۲۰ غرفه به نمایندگی از کوپراتیف ها و مراکز فن و حرفه بانوان و همچنین بانوان تجارت پیشه در رشته های مختلف فعال است.

این نمایشگاه به مدت ۵ روز (یکشنبه ۴ اسد الی پنج شنبه ۸ اسد ۱۳۹۴) دایر بوده و همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۴:۳۰ عصر برای بازدید عموم آزاد است.

منبع: بخش رسانه و فرهنگ موسسه هلپ

 

    ارسال نظر