راه اندازی اولین سیر سیاحتی در هرات به مناسبت روز جهانی گردشگری

راه اندازی اولین سیر سیاحتی در هرات به مناسبت روز جهانی گردشگری

چهارشنبه، ۸ میزان ۱۳۹۴

بخش فرهنگ و رسانه موسسهء هلپ در قالب پروژه ارتقای ظرفیت و در همکاری با آمریت توریزم ریاست اطلاعات و فرهنگ به مناسبت روز جهانی گردشگری (یکشنبه ۵ میزان ۱۳۹۴) سیر سیاحتی را در شهر هرات راه اندازی نمود.

در این سیر سیاحتی، تعداد ۹۰ نفر خانمها و آقایان شامل کارمندان ادارات دولتی و غیردولتی، اعضای شورای ولایتی هرات، فعالین نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها، اساتید پوهنتون، اتحادیه پیشه وران، انجمن ها، انتیک فروشان، هتل داران، مدیران آژانس های مسافرتی و تعدادی از کارمندان موسسه هلپ شرکت کردند.

هدف از راه اندازی این سیر سیاحتی شبکه سازی بین نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی جهت آگاهی دهی و ترویج توریزم و همچنان یک حرکت نمادین برای برجسته ساختن اهمیت صنعت گردشگری و بازدید از بعضی جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده شهر هرات بود.

این گردش دسته جمعی با خوشامدگویی و ارائه توضیحات درباره هدف و معرفی برنامه توسط محترم آقای سلطانی، آمر توریزم ولایت هرات در ریاست اطلاعات و فرهنگ آغاز شد. سپس گروه به طرف چهله خانه واقع در سرک کازرگاه شریف حرکت نمودند. در این مکان کوهستانی، آقای سلطانی و سایر کارمندان آمریت توریزم شرکت کنندگان را به طرف چهله خانه که در بالای کوه موقعیت داشت هدایت کردند. گروه از جاذبه های چهله خانه بازدید مفصل بعمل آورده و در مسیر برگشت از چهله خانه، شرکت کنندگان با قرار گرفتن در کنار همدیگر عبارت WTD (Wolrd Tourism Day) را بمنظور تجلیل از روز جهانی گردشگری به نمایش گذاشتند.

در ادامه گردش، گروه از باغ شاهی واقع در سرک پل پشتون دیدن نموده و بعد از صرف طعام به طرف مرکز خدماتی-اقتصادی بانوان واقع در سرک سی متره حرکت کردند. شرکت کنندگان ضمن بازدید از غرفه های عرضه صنایع دستی بانوان در یکشنبه بازار این مرکز با بخش های متنوع کوپراتیف اقتصادی-اجتماعی بانوان معرفی شده و بمنظور حمایت از صنایع دستی و تولیدات داخلی از این مرکز خریداری نمودند.

در پایان این سیاحت یک روزه، شرکت کنندگان از فرهنگسرای دوربین واقع در سرک سی متره دیدن نمودند و با فعالیت های فرهنگی و هنری این فرهنگسرا آشنا شدند.

بخش فرهنگ و رسانه موسسهء هلپ در قالب پروژه ارتقای ظرفیت قصد دارد تا با راه اندازی برنامه ها و برگزاری  ورکشاپ ها و صنوف آموزشی قدم های موثری در قسمت رشد و تقویت صنعت گردشگری و ظرفیت سازی در نهادهای فعال در این عرصه در ولایت هرات بردارد.

 

 

منبع: بخش فرهنگ و رسانه موسسه هلپ

 

 

 

 

    ارسال نظر