محفل فراغت 220 تن از کارآموزان دور دوم برنامه آموزش فن و حرفه مؤسسه هلپ در سال 2017

محفل فراغت 220 تن از کارآموزان دور دوم برنامه آموزش فن و حرفه مؤسسه هلپ در سال 2017

زمان برگزاری: دوشنبه، ساعت 14:00 الی 15:30

تاریخ برگزاری: 20 قوس 1396 مطابق با 11 دسمبر 2017

محل برگزاری: مرکز آموزش های فن و حرفه انصاری، هرات، افغانستان

در دومین دور از فراغت کارآموزان آموزش های فن و حرفه مرکز انصاری درسال 2017  به تعداد 220 تن (60 تن از بخش ذکور و 160 تن از بخش اناث)پس از تکمیل موفقانه شش ماه آموزش در بخش های، قالین بافی، آشپزی و تهیه لبنیات، خیاطی پیشرفته، کیف دوزی، صنایع دستی، نجاری و برق صنعتی فارغ گردیدند.

در محفلی که روز دوشنبه 11 دسمبر 2017 بمنظور فراغت این کارآموزان در صحن مرکز آموزش های فن و حرفه انصاری برگزار گردید، شماری از مقامات دولتی به شمول آقای افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی، شهداء و معلولین ولایت هرات، آمرکار و مسئول بخش انکشاف مهارت های آن ریاست، رؤسا و کارکنان مؤسسه بین المللی هلپ، مسئولان دفتر اوسا، مسئولین انجمن نسوان، مسئولین انجمن اناب/ انجمن نابینایان، مسئولین مرکز کاریابی طلوع درخشان، رئیس انستیتوت زراعت، رییس اتحادیه کارگران ولایت هرات، رییس مؤسسه WFP در زون غرب، رؤسای برخی از شرکت های همکار با مؤسسه هلپ، اربابان محل های نزدیک به مرکز انصاری، 220 تن از کارآموزان و اساتید صنوف فن و حرفه انصاری، رسانه ها و شماری از کارآموزان برحال صنوف مرکز انصاری، حضور داشتند.

در این مراسم جناب آقای ذبیح الله منیب طاهری، رئیس کشوری مؤسسه بین المللی هلپ جرمنی، ضمن ستایش از تلاش های کار آموزان این دوره آموزشی اظهار نمود که فارغین بخش فن وحرفه موسسه هلپ هرکدامشان به افراد کارآزموده و صاحب فن تبدیل شده اند. وی تاکید نمود که پروگرام آموزش های فن و حرفه از برنامه های اساسی مؤسسه بین المللی هلپ است که در ولایات هرات و بامیان اجرا میشود و تاکنون شاگردان و اساتید بسیاری ازین برنامه بهره برده اند.

همچنان عبدالتواب حسینی، مسئول مرکز خدمات کاریابی مؤسسه حمایت پایدار درافغانستان (اوسا) نیز پیرامون فعالیت های مرکز کاریابی و خدمات آن معلومات ارائه نمود.

در ادامه عبدالقیوم افغان، رییس اداره کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین ولایت هرات، نقش برنامه آموزش های فن و حرفه مؤسسه بین المللی هلپ را در بلند بردن ظرفیت های کاری در میان جوانان و میزان تاثیرگذاری آن در زندگی مردم در هرات برازنده خواند. آقای افغان از تلاش های مسئولان و اساتید مؤسسه بین المللی هلپ در جهت آموزش فن و حرفه به این تعداد از فارغین دوره دوم در سال 2017 ابراز قدردانی نمود.

شماری از فارغین این دوره از آموزش های فن و حرفه نیز از فراگیری برنامه های فن و حرفه اظهار خوشحالی نموده و تاکید دارند که با سپری نمودن این دوره آموزشی حالا میتوانند خودشان در ایجاد فرصت های کاری برای خود و خانواده شان مؤثر باشند.

در پایان این مراسم، جعبه های ابزار کار/وسایل کار که از سوی مؤسسه هلپ تهیه گردیده بود، بمنظور تشویق توسط مهمانان و تیم تعلیمات، کاریابی و استادان این مرکز به فارغین این دوره توزیع گردید.

از مجموع فارغین کارآموز دو دوره آموزش های و فن حرفه در سال 2017 میلادی، 334 تن خانم ها و 223 تن آقایان که مجموعا 557 تن می باشند از بخش های مختلف صنوف فن و حرفه مؤسسه هلپ در ولایت هرات مستفید گردیدند.

در حال حاضر به تعداد 259 تن از کارآموزان در بخش های مختلف فن و حرفه مرکز انصاری که توسط مؤسسه بین المللی هلپ در ولایت هرات به پیش برده میشود، مصروف یاد گیری هستند.

منبع: بخش رسانه و فرهنگ موسسه هلپ

 

    ارسال نظر