بازدید سفیر هالند و هیئت برنامه غذایی جهان (WFP) از مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری

بازدید سفیر هالند و هیئت برنامه غذایی جهان (WFP) از مرکز آموزشی فن و حرفه انصاری

شنبه: 17 قوس 1397

موضوع: بازدید از برنامه آموزش فن و حرفه

به تاریخ 17 قوس 1397 مرکز فن و حرفه انصاری میزبان سفیرهالند، آقای اِرنست نورمن و سکرتر اول شان آقای یورگ زینکن و هیئت همرای شان از برنامه غذایی جهان (WFP) آقای پاول هو معاون موسسه پروگرام غذایی جهان (WFP) در افغانستان، خانم فابین موست کارمند بخش پالیسی برنامه های این موسسه، آقای عبدالقدیرعاصمی، رییس موسسه (WFP) در هرات و آقای حسام الدین وسیم کارمند بخش پروگرام این موسسه در هرات، بود.

کشور هالند یکی از تمویل گنندگان برنامه آموزش مهارت های حرفوی (VST) پروگرام غذای جهان (WFP) در افغانستان است. هدف از این بازدید، دیدار از فعالیت های فن و حرفه موسسه هلپ در مرکز آموزشی انصاری بود. طبق قرارداد میان موسسه بین المللی هلپ و برنامه غذایی جهان (WFP)، مستفیدین این مرکز، از طرف WFP، کوپون الکترونیکی برای خرید مواد غذایی اولیه دریافت می کنند. 

نخست آقای ذبیح ا… منیب رییس موسسه هلپ در افغانستان به تشریح فعالیت های پروژه فن و حرفه این موسسه و تشریک مساعی موسسه برنامه غذایی جهان (WFP) و سایر شرکای کاری این موسسه در اجرای هر چه بهتر این برنامه پرداخت. آقای منیب اضافه نمود، برنامه غذایی جهان (WFP) علاوه برتوزیع مواد غذایی از طریق سیستم E-Voucher در بعضی موارد، ابزار حمایوی نیز به مستفیدین فن و حرفه، همکاری می نماید.

سپس آقای اِرنست نورمن به همرای هیئت همراه شان از تمام صنوف فن و حرفه انصاری دیدن نموده و در مورد نحوه آموزش، چگونگی دریافت مواد غذایی، میزان رضایت از مواد غذایی و برنامه مستفیدین برای شروع کاروبار، با مستفیدین، آموزگاران و کارمندان مربوطه مرکز، بحث نمود.

بازدید گنندگان از برنامه آموزش فن و حرفه موسسه هلپ ابراز رضایت و خرسندی نموده و اظهار داشتند که این چنین برنامه ها باعث خودکفایی افراد نیازمند در جامعه می گردد.

منبع: بخش رسانه و فرهنگ هلپ

    ارسال نظر