نمایشگاه سه روزه ی فن و حرفه و کاریابی

نمایشگاه سه روزه ی فن و حرفه و کاریابی

تاریخ: سه شنبه، 27 حمل 1398

زمان: 2 الی 4 عصر

مکان: انجمن اجتماعی و توانمند سازی بانوان ولایت هرات

 

موسسات اوسا و هلپ در هماهنگی با ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات روز سه شنبه 27 حمل 1398 نمایشگاه فن و حرفه و کاریابی را در انجمن اجتماعی و توانمند سازی بانوان ولایت هرات افتتاح و برگزار نمودند.

این نمایشگاه در ادامه محفل فراغت کارآموزان آخرین دور برنامه آموزش فن و حرفه موسسات هلپ و اوسا تمویل شده توسط وزارت انکشاف و همکاری های اقتصادی دولت آلمان توسط آقای عبدالقیوم افغان رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات افتتاح گردید.

در این نمایشگاه سه روزه ی فن و حرفه و کاریابی که به منظور تسهیل فرصت های شغلی برگزار گردیده بود تمامی 2،014 مستفید پروژه فن و حرفه این موسسات هلپ و اوسا به تمویل وزارت انکشاف و همکاری های اقتصادی دولت آلمان دعوت به اشتراک گردیده بودند. به تعداد بیست غرفه از حرفه های: گلیم بافی، صنایع دستی، آرایشگری، ترمیم موبایل، ترمیم لوازم منزل، برق کشی ساختمان، کیف دوزی، موتور سازی، برق صنعتی، ترمیم چرخ خیاطی، پروسس مواد غذایی، خیاطی، قالین بافی و نجاری راه اندازی گردیده بود و مستفیدین از دوره های مختلف پروژه در غرفه های موجود سهم گرفته و خدمات و محصولاتشان را به معرفی گذاشتند.

یک غرفه نیز تحت نام پذیرش و معلومات بخاطر معرفی کامل فعالیت های مراکز فن و حرفه، خدمات مرکز کاریابی و معلومات از نمایشگاه کاریابی راه اندازی گردیده بود. همچنان در صورت اعلان بست کاری از سوی سکتور خصوصی و جهت همکاری در این راستا، بست اعلان شده ثبت فورمه ها گردیده تا بعد از ختم نمایشگاه، افراد واجد شرایط به شرکت های متقاضی کارمند معرفی گردند.

همچنان از تمام کارفرمایان همکار با مرکز خدمات کاریابی و نمایندگان تمام حرفه های موجود در بازار به وسیله کارتهای دعوت، بروشور، تماس تلفنی و مکالمه حضوری دعوت به عمل آورده شد تا در این نمایشگاه حضور یابند.

در ختم نمایشگاه در قسمت پذیرش به تعداد 430 بازدید کننده مختلف ثبت گردیدند که شامل 62 بازدید کننده از ارگانهای دولتی، موسسات و انجمن ها، 70 کارفرما و 298 بازدیدکننده عمومی میباشند. در جریان نمایشگاه به تعداد 60 کارجوی عمومی ثبت مرکز خدمات کاریابی گردیدند.

همچنان شرکت های مختلف از سکتور خصوصی جهت استخدام از حرفه های خیاطی، برق صنعتی، تولید و پروسس مواد غذایی و لبنیات، کارمند بخش اداری و بازاریابی بست های موجود خویش را با بخش پذیرش مرکز خدمات کاریابی به اشتراک گذاشتند.

در کنار آن شرکت صنایع غذایی هری دنیا، بخاطر همکاری بیشتر لیست کل مستفیدین اشتراک کننده در غرفه های نمایشگاه را دریافت کرده و برایشان وعده ی چاپ و آماده ساختن ابزار تبلیغاتی مورد نیاز شان را شامل تابلو،  ویزیت کارت و بروشور داد. همچنان یک کارگاه جوشکاری، در قسمت تنظیم کارگاه های حرفه قالین بافی اعلان همکاری نمود.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسه هلپ

    ارسال نظر