برگزاری هفتمین ورکشاپ حمایت از شناسایی و نظارت از اطفال آسیب‌پذیر از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

برگزاری هفتمین ورکشاپ حمایت از شناسایی و نظارت از اطفال آسیب‌پذیر از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات

به تاریخ نهم جدی سال روان خورشیدی، موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی هفتمین ورکشاپ را با موضوع “حمایت از شناسایی و نظارت از اطفال آسیب پذیر” برای بزرگان جامعه و اعضای شوراها در سالون کنفرانس‌های انجمن اجتماعی و توانمندسازی بانوان ولایت هرات راه اندازی نمود. در مجموع، در این ورکشاپ 31 اشتراک‌کنندۀ خانم از این برنامه مستفید شدند.

هدف اصلی و محوری این برنامه، حمایت از شناسایی و نظارت از اطفال آسیب پذیر از طریق برگزاری ورکشاپ و بحث همراه با رهبران جامعه، بزرگان نواحی و اعضای شوراهای محلی در مورد حفاظت اطفال بوده است.

برعلاوه، این اعضای تاثیرگزار و پرنفوذ جامعه به منظور اشتراک‌گذاری و رجعت قضایا به تیم این موسسه برای مدیریت قضایا دعوت شده اند.

این افراد، در مورد خطرات حفاظت اطفال آشنا شده و آموزش داده می‌شوند تا اینکه برای کاهش خشونت علیه اطفال با مقامات مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انواع قضایا از جمله، بیماری‌های جدی، خشونت، سوءاستفاده جنسی، استثمار، اعتیاد، ازدواج زیر سن قانونی، کار شاقه، حقوق حیاتی کودک و مشارکت کودکان بخشی از مواردی بود که از اشتراک‌کنندگان خواسته شد تا با تیم مدیریت قاضایای موسسۀ هلپ همکاری نمایند.

در ختم ورکشاپ، 34 قضیه از سوی اشتراک‌کنندگان برای تیم مدیریت قضایا به منظور تعقیب و پیگیری معرفی گردید. همچنان اشتراک‌کنندگان وعدۀ همکاری با تیم مدیریت قضایا و معرفی قضیه‌های بیشتر را دادند.

گفتنی است که اخیرا موسسه هلپ جرمنی در افغانستان پروژه‌ای را از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است. این پروژه قرار است طی ۱۰ ماه آینده اعتبار از تاریخ ۲۱ ماه جون ۲۰۲۰ مطابق با ۱ ماه سرطان ۱۳۹۹ الی ۲۱ ماه آپریل ۲۰۲۱ مطابق با ۱ ثور ۱۴۰۰ قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می‌باشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان