استقبال وکلای گذر، شوراها و اربابان از راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد حفاظت اطفال از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

استقبال وکلای گذر، شوراها و اربابان از راه‌اندازی برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد حفاظت اطفال از سوی موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی

 

 موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات از چندی بدین سو برنامه‌های آگاهی دهی در مورد حفاظت اطفال را برای شخصیت‌های بانفوذ در جامعه راه‌اندازی نموده است.

این برنامه‌ها که منظور افزایش آگاهی وکلای گذر، شوارهای قریه‌جات و اربابان در مورد حفاظت اطفال برگزار می‌شود، مورد استقبال گرم اشتراک کنندگان قرار گرفته است.

اشتراک‌کنندگان از پانزده ناحیۀ شهری و 6 ولسوالی در این برنامه حضور داشته‌اند.

ششمین برنامۀ ظرفیت سازی به روز پنجشنبه (25 جدی 1399) در سالون کنفرانس‌های انجمن اجتماعی و توانمندسازی بانوان برای 27 تن از وکلای گذر، ملاامامان، اربابان و شوراهای محلی نواحی 4، 6، 9، 10، 14 و 15 برگزار گردید.

در این برنامه موارد حفاظت از اطفال، خشونت علیه اطفال، ازدواج زود هنگام، کوید19، اعتیاد، اهمیت تعلیم و تربیه، کار شاقه و سایر موارد در این زمینه برای اشتراک کنندگان توضیح داده شد که با استقبال گرم اشتراک‌کنندگان مواجه گردید.

در قسمتی از برنامه، اشتراک‌کنندگان پس از کار گروپی، دیدگاه‌ها و تجارب خود پیرامون مسایل مربوط به حفاظت اطفال را به اشتراک گذاشتند.

این برنامه‌ها در چارچوب پروژۀ اضطراری حفاظت اطفال که اخیرا موسسه هلپ جرمنی در افغانستان از صندوق حمایت از اطفال سازمان ملل متحد (یونیسف) تحت عنوان ” حمایت از اطفال آسیب پذیر با ارائه خدمات بشردوستانه محافظت از اطفال در ولایت های هرات، غور و فراه از طریق آگاهی رسانی، ارائه مشاوره روانی – اجتماعی به کودکان، خانواده های آنها، رهبران دینی و جامعه در برابر خشونت، سوءاستفاده، استثمار و مکانیزم های مقابله منفی” دریافت کرده است، تطبیق می‌گردد. این پروژه قرار است طی 10 ماه آینده اعتبار از تاریخ 21 ماه جون 2020 مطابق با 1 ماه سرطان 1399 الی 21 ماه آپریل 2021 مطابق با 1 ثور 1400 قابل اجرا میباشد که هدف اصلی آن حمایت از اطفال در برابر بی توجهی، سو استفاده، بد رفتاری و همچنان مراقبت از کودکان و تاثیرات جانبی آن می‌باشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان