دیدار رئیس برنامۀ حفاظت اطفال ادارۀ یونیسف از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

دیدار رئیس برنامۀ حفاظت اطفال ادارۀ یونیسف از مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری

 

به روز دوشنبه (6 دلو 1399)، مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری میزبان هیئتی از ادارۀ یونیسف به شمول خانم صعود هبشی، رئیس برنامۀ حفاظت اطفال ادارۀ یونیسف بود.

هیئت متذکره از بخش‌های مختلف و صنوف مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری دیدار نموده و با مستفیدین در مورد چگونگی پیشبرد دوره و نیز در مورد اهداف و پلان‌های آیندۀ شان صحبت نمودند.

آقای محمد علی سروش، رئیس کشوری موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی در افغانستان، هیئت را همراهی می‌نمود و خلاصه‌ای از چگونگی تطبیق پروژۀ امرار معیشت را برای شان بیان نمود.

یکی از موارد پیشنهادی که از سوی خانم هبشی در این دیدار مطرح گردید، ایجاد یک برنامۀ آموزشی سریع برای مستفیدین که به هر دلیلی قادر به ادامۀ تحصیلات خویش نشده‌اند بود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر نیز تمامی مستفیدین در مرکز آموزشی فن و حرفۀ انصاری برعلاوۀ آموزش فن و حرفه از صنوف سوادآموزی و مهارت‌های زندگی مستفید می‌شوند.

گفتنی است که موسسۀ بین‌المللی هلپ جرمنی این فعالیت‌ها را در قالب پروژه‌ای که از سازمان بین المللی حمایت از کودکان UNICEF و دفتر مرکزی این موسسه مقیم در شهر بن آلمان دریافت کرده تطبیق مینماید. عنوان پروژه متذکره “ادغام مجدد اطفال نهایت آسیب پذیر (شامل اطفال  خیابانی، اطفال بیجاشدگان داخلی، اطفال ردمرز شده بدون سرپرست، و اطفال متقاضی شمولیت در نیروهای پولیس) از طریق فراهم سازی آموزش حرفه و فن و تسهیلات شغلی  برای  2300 تن در ولایات هرات، بادغیس، غور و فراه “ می باشد که از تاریخ 14 اکتوبر 2019 مطابق با 22 میزان 1398 الی 13 اکتوبر 2021 مطابق 21 میزان 1400 به مدت 24 ماه قابل اجراء میباشد.

منبع: بخش تکنالوژی معلوماتی و روابط عمومی موسسۀ هلپ در افغانستان